DAF atnaujino savo flagmaną (LT)

DAF ATJAUNINO SAVO FLAGMANĄ.

L.Suslavičius

Olandijos sunkvežimių gamintojas DAF prieš keletą metų sovėjęs ant bankroto ribos, dabar, tapęs tarptautinio koncerno Paccar dalimi, vėl dirba sėkmingai ir pelningai. Vienas po kito sekę naujų sunkiosios šeimynos XF, vidutinės šeimynos CF ir lengvos šeimynos LF automobilių debiutairinkos autsaiderį padarė ,,sveika” įmone, pastaruoju metu stabiliai užimančia apie 11 procentų Europos sunkvežimių rinkos. Tačiau net treji metai – tai gana daug aštrios konkurencijos sąlygomis, ir kelią į sėkmę atvėręs firmos flagmanas DAF XF 95 kiek senstelėjo, lengvesnių klasių ,,dafai” CF ir LF atrodo dailiau ir turi vieną ar kitą tobulesnį techninį sprendimą. Todėl, kaip tai pastaruoju metu padarė kiti sunkvežimių gamintojai, DAF ėmėsi modelio XF 95 ,,atjauninimo” procedūros. Dirbta dviem kryptimis – patobulinta važiuoklė ir variklis bei atšviežintas kabinos dizainas ir jos vidaus įranga pagal šeimynos CF pavyzdį.

Modernizuojant važiuoklę, daug dėmesio skirta jos palengvinimui. Pavyzdžiui, dabar rėmo lonžeronai plonesni, bet iš tvirtesnio plieno,visų ratų stabdžiai – diskiniai, kontroliuojami elektronikos, jiems padeda variklio stabdys ir pagal užsakymą montuojamas retarderis.

Sunkvežimio ,,širdis” – 6 cilindrų 12,6 litro darbo tūrio dyzelis, kurį galima sureguliuoti 381 AG, 428 AG, 483 AG ir 530 AG galingumui ir atitinkamai 1750 Nm, 1950 Nm, 2100Nm ir2350 Nm sukimo momentui, reikia tik perprogramuoti variklio valdymo elektroniką. Padidinus suspaudimo laipsnį iki 17,4 bei pakeitus turbokompresoriaus geometriją, degalų sąnaudas pavyko sumažinti 1,5-2 procentais, pagerėjo didžiausio sukimo momento diapazonas. Panaudojus konstrukcijoje neaptarnaujamus mazgus ir komponentus, variklio aptarnavimo intervalas prailgėjo iki 120 tūkstančių kilometrų ridos. Varikliai komplektuojami 16 laipsnių mechaninėmis pavarų dėžėmis su ,,servo – shift” mechanizmu, galima užsisakyti dar tobulesnę firmos ZF pavarų dėžę ,,AS – Tronic”.

Iš išorės pakeitimų nedaug – modernūs siauri skaidraus stiklo žibintų blokai, padailintas ,,veidas”, sumontuoti priekinius kabinos kampus dengiantys ir durelių aptaškymą sumažinantys oro sriauto deflektoriai, gražiai atrodantys šoniniai skydai tarp tiltų. Kabinoje – naujas grakščiai puslankiu išlenktas prietaisų skydelis, virš priekinio stiklo specialioje konsolėje įrengtas tachografas bei informacijos apie automobilio parametrus ir atskirų agregatų būklę sistemos displėjus. Praktikoje vairuotojus džiugins nuo 185 iki205 centimetrų prailginta miegamoji vieta ir daugiau vietos dešiniajai kojai paliekantis pakabinamas akseleratoriaus pedalas. Serijinė modernizuoto DAF XF 95 gamyba turi prasidėti spalio mėnesį.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *