DVIAUKŠČIAI BŪNA NE TIK AUTOBUSAI
Liucijus Suslavičius
Kartais atrodo keista – kaip Vakarų Europoje gali dešimtmečius gyvuoti ir gana sėkmingai veikti transporto priemones gaminančios įmonės, kuriose dirba vos keliasdešimt darbininkų. Bet, matyt, tai yra išvystytą rinkos ekonomiką turinčių šalių ypatumas, kad jose yra tiek didelis nestandartinių paslaugų poreikis, jog visada atsiranda niša smulkiems gamintojams. Tokiems, kaip firmos ,,Zanner” ir ,,Kotschenreuther” iš Himmelkrono miesto Vokietijoje, bendrai gaminančioms originalios konstrukcijos dviaukštes priekabas. Šių firmų specializacija gana skirtinga – ,,Kotschenreuther” gamina priekabų važiuokles, tiek įprasto tipo, tiek su viena arba dviem centre įrengtomis ašimis. Gi ,,Zanner” produkcija – nukeliami kėbulai-konteineriai, hidrauliniai kranai ir pakeliami ,,hidrauliniai” galiniai kėbulų bortai. Abi firmas bendram darbui paskatino trečios vietinės firmos ,,Bestandig” užsakymas kompaktiškai, bet talpiai dviaukštei priekabai – furgonui. Ji buvo pagaminta ant ,,Kotschenreuther” sukonstruotos dviašės važiuoklės su centrinėmis ašimis, turinčiomis nepriklausomą ratų pakabą ir todėl žemas ant jos montuojamo kėbulo grindis. Šis furgonas tapo prototipu dabar gaminamoms 7,8 metro ilgio specialioms dviaukštėms priekaboms.
Minėtų serija gaminamų priekabų ypatumas – itin žemos grindys ir praktiškai vienodo tūrio apatinis ir viršutinis priekabos aukštai. Apatinio skyriaus vidaus aukštis – 1,83 metro, viršutinio – 1,85 metro, tad vidutinio ūgio krovėjui ir pasilenkti nereikia. Į 8,4 tonos sveriantį furgoną galima pakrauti net 9,6 tonos krovinio. Važiuoklėje panaudota Olandijos firmos ,,Trimec” sukonstruota pakaba bei Vokietijos firmos BPW gaminamos ratų stebulės. Tiek modelyje su centrinėmis ašimis, tiek naujajame variante, kur ratai išdėstyti važiuoklės kampuose, ašių, jungiančių kaip įprasta priekabose, ratų stebules, nėra. Pakaba su stebulėmis ir ratais tvirtinama tiesiog priekabos rėmo kampuose. Apatiniame aukšte ratams ir jų pakabai skirtos nišos susiaurina praėjimą iki 1,6 metro. Žemo svorio centro bei nepriklausomos ratų pakabos dėka ir pilnai krauta priekaba labai stabili kelyje.
Furgono kėbulas gaminamas iš 25 milimetrų storio ,,sandwich” tipo plokščių su kieto putoplasto užpildu, grindys – iš rifliuoto aliuminio lakšto. Sudėtingiausias mechanizmas – hidraulikos valdomos durys, kurios kartu yra ir 2 tonas krovinio pakelti galinčia rampa. Su jos pagalba pakrauti antrąjį priekabos aukštą – vieni juokai.
Įgijusios patyrimo nestandartinių priekabų gamyboje, firmos iš Himmelkrono metų gale žada pristatyti gerokai didesnės talpos dviaukštę žemagrindę puspriekabę – furgoną.
Gamintojo nuotraukose:
1.Dviaukštė priekaba su centrinėmis ašimis.
2.Dviaukštė priekaba su durimis – rampa.
3.Vaizdas į priekabą iš galo.