Ford eina savu keliu (LT)

,,FORD” EINA SAVU KELIU.

L. Suslavičius

Pernykščiai metai buvo ,,vaisingi” mažos klasės komercinių automobilių rinkos sektoriui – gamintojai pristatė ,,monocab” stiliaus kėbulus turinčius ,,Fiat Doblo” ir ,,Opel Combo”. Dabar lieka laukti, ką pasiūlys du svarbūs ir Lietuvos rinkai varžovai – ,,Volkswagen” ir ,,Ford”. Pirmasis kol kas tebegamina senai žinomą ir neblogas pozicijas rinkoje užimantį ,,Caddy”, pagamintą panaudojus VW ,,Polo” priekinę dalį ir savo ateities planų neafišuoja. Gi ,,Ford” tokį automobilį, tiesa, kol kas kaip prototipą, jau turi ir rengia jį serijinei gamybai. Tačiau ,,Ford Transit Connect”, nors ir gana panašus į konkurentų produkciją, nuo jų gerokai skiriasi. Kaip taisyklė, ir senesni ,,kulniukai”, ir naujieji ,,monocab” gaminami panaudojant kiek prailgintą ir modifikuotą mažos klasės lengvojo automobilio platformą, neretai su visa serijine priekine dalimi. Viskas suprantama ir logiška – unifikacija atpigina gamybą, supaprastina automobilio remontą ir aptarnavimą. Bet kartu krovininis automobilis perima dalį lengvojo automobilio silpnybių. Todėl ,,Ford” pasielgė kitaip – savąjį ,,monocab” sukūrė ant originalios tik modeliui ,,Connect” skirtos platformos su nedaloma į išilgines linges besiremiančia ašimi gale ir nepriklausoma priekinių varančiųjų ratų pakaba.

,,Transit Connect” atrodo įtaigiai – kresnas, tvirtai ,,suręstas” , jis kelia pasitikėjimą jo naudotojui ir visiems, kurie atkreipia dėmesį į šį dailų ,,darbinį arkliuką”. Naujos kartos ,,Ford Fiesta” primena tik priekinės dalies dizainas su originalios formos žibintais, gi iš šonų ir iš galo – tai tikras, tik kiek sumažintas ,,Transit”. Koncerno atstovai, pristatydami ,,Connect” Amsterdamo autosalone, būtent tai ir pabrėžė, kartu lyg ir pagrįsdami jo dvigubo pavadinimo prasmę. ,,Connect” šeimynoje pirmenybė atiduota furgonams su uždaru kėbulu, kurie tikrai atrodo solidžiau, nei ,,bendraklasiai”. Jau vien stambios tvirtos durų rankenos ko vertos!Visgi esminiu bruožu, priartinančiu naująjį ,,fordą” prie klase didesnių transporterių, yra jo krovinių skyrius. Atstumiamų šoninių durų plotis – net 820 milimetrų, galinių durų anga – 1280 mm aukščio ir 1360 mm pločio, krovinių skyriaus ilgis – 1820 mm Net pigiausio varianto su žemu stogu talpa – virš 3 kūb. metrų. ,,Connect” – vienintelis iš ,,monocab” klasės furgonėlių, kuriame skersai telpa du standartiniai europadėklai. Variantas su prailginta baze ir aukštu stogu gali konkuruoti su tokiais žinomais komerciniais automobiliais kaip ,,Fiat Scudo” ar ,,Citroen Jumpy”, todėl ,,Ford”, skirtingai nei kiti gamintojai, nenumato Europai komercinio modelio, kuris užpildytų tarpą tarp ,,Connect” ir pilnaverčio transporterio ,,Transit”.

Variklių kol kas ne itin daug – ,,Ford” kalba apie savo gamybos benzininį motorą bei 68 AG išvystantį 1,4 litro dyzelį ,,Peugeot” su ,,common rail” tipo įpurškimo sistema. Tačiau žinant, jog didžiausias leistinas ,,Connect” svoris viršija dvi tonas, koncerno menedžeriai pasielgtų neprotingai, jei serijiniam variantui bent jau už papildomą mokestį nesiūlytų 2,0 litro darbo tūrio dyzelio, šiandien naudojamo modelyje ,,Transit”. Pavarų dėžė su perjungimo mechanizmu ir patogiai į ranką gulančia svirtimi – iš naujo ,,Ford Mondeo”, vairas taip pat skolintas, tik šiuo atveju iš naujos ,,fiestos”, malonus rankai ir patogus. O standžios, visai ne tokios, kaip ,,Transit”, sėdynės gerai apgaubia ir palaiko kūną, nuteikdamos sportiškam važiavimo stiliui. Erdvus krovinių skyrius ,,monocab” tipo automobilyje automatiškai garantuoja erdvią vairuotojo kabiną. Ji su daugeliu dėtuvių smulkiems daiktams ir dokumentams tiek virš vairuotojo galvos, tiek durelėse, tiek priekinėje panelėje. Aišku, galima rasti ir trūkumų, pavyzdžiui, aukštas vidurinis tunelis kliudo vairuotojui persėsti į dešinę pusę. Bet privalumai persveria, ir belieka sulaukti serijinio varianto debiuto Lietuvoje.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *