Ford Transit 2006 metai (LT)

2006 – JŲ “FORD TRANSIT”

Laikas bėga nepastebimai – šiandien staiga pasirodo, kad populiariajam naujo modelio “Ford Transit” jau “suėjo” nei daug nei mažai – 5 metai, jis toli gražu nebe naujas, todėl gamintojas pristato 2006 metų modelį.

„Ford Transit” – vienas populiariausių pasaulyje lengvų komercinių automobilių. Nuo 1965 metų, kai prasidėjo pirmųjų šio modelio automobilių gamyba, į kelius išriedėjo per 5 milijonus „tranzitų”. Šiandien „Ford Transit” gaminami koncerno įmonėse Didžiojoje Britanijoje bei Turkijoje. Patikimumas, palyginti nedidelės eksploatavimo išlaidos, platus aptarnavimo stočių tinklas bei tikrai plati modifikacijų gama padarė šį „fordą” labai paklausiu.

Nedrįsčiau teigti, jog 2006 metų „Transit” – tai absoliučiai naujas modelis. Kaip visada daroma modernizuojant savo “gyvenimo pusamžį” pasiekusį automobilį, pagrindiniai jo konstrukcijos elementai nekeičiami, tad revoliucingų naujovių tikėtis nereikia. Paprasčiausiai gamintojas atsižvelgė į ankstesnio modelio naudotojų nusiskundimus bei pasiūlymus, pastarųjų metų patobulinimus, jau pasiteisinusius kituose „Ford” automobiliuose. Neabejotina, kad modernizuotas modelis turi skirtis nuo savojo pirmtako, todėl, nekeisdami kėbulo konstrukcijos, langų ir durų angų dydžio ir formos, dizaineriai gerokai pasidarbavo ties transporterio “veidu” (ne veltui tokia modernizacija angliškai dažnai vadinama “face lifting” arba “veido pataisymu”). Tiesą sakant, iki šiol kuklus ir neįsimenantis “Ford Transit” priekis 2006-jų variante atrodo kur kas brutaliau. Jis masyvesnis, kažkuo primena už Atlanto gaminamus krovininius F serijos “fordus”. Juodame apverstos trapecijos formos su trimis dideliais horizontaliais plyšiais falšradiatoriuje vizualiai dominuoja gerokai padidintų matmenų firminė “Ford” emblema – mėlynas ovalas. Iš šonų jį įrėmina dideli, užeinantys net į variklio gaubtą kampuoti žibintų stiklai. Tai padaryta specialiai, kad geriau būtų pastebimi virš pagrindinių žibintų “įkurdinti” posūkių rodikliai. Panašius, beje, turi “mažasis brolis” – “Ford Connect”, bet “tranzite” jie dar didesni ir labiau “užversti” į viršų.

Priekinius statramsčius dengia juodo plastiko apdaila, ir žiūrint iš toliau, priekinis stiklas tiesiog “susilieja” su šoniniais, sudarydamas vientiso elemento įspūdį. Be abejo, pakeitus išorę, būtų tiesiog aplaidumu nepatobulinti ir vidaus dizaino. 2006-jų metų modelyje jis artimas firmos lengvųjų automobilių stiliui. Naudojamas naujas vairo ratas, naujas prietaisų skydelis, o svarbiausia, kaip ir konkurentų automobiliuose pavarų perjungimo svirtis buvo perkelta į prietaisų skydelį ir gavo jau tradicinę džoistiko formą.

Kad “Transit” kuo geriau atitiktų šiandieninius aplinkos apsaugos reikalavimus ir tuos lūkesčius, kuriuos išsako nuolatinio naftos produktų kainų kilimo varginami transportininkai, visi 6 į jį montuojami dyzeliai bus komplektuojami tik su modernizuota “common rail” tipo įpurškimo sistema, todėl bus kiek mažiau „rąjūs”. Du turbodyzeliai – 2,2 ir 2,4 litro darbo tūrio – sukonstruoti kartu su Prancūzijos koncernu PAS. Gamoje taip pat lieka vienas vienintelis benzininis variklis, dažniausiai montuojamas į keleivines modifikacijas. Kaip ir anksčiau, „Transit” gaminamas su kelių skirtingų ilgių baze kaip krovinių furgonai, keleiviniai mikroautobusai, važiuoklės su paprasta ir dvieile kabina, skirtos krovinių kėbulams, tame skaičiuje savivarčiams įrengti, bei specialios (medicininės, policijos) modifikacijos. Gamintojas siūlo taip pat iki tol negamintą keleivinį variantą su standartinio aukščio stogu bei vidutinio ilgio baze.

Modernizuoto “Ford Transit” gamybos pradžia prognozuojama 2006 metų pirmame ketvirtyje.

Pagal užsienio spaudą parengė L.Suslavičius

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *