Hanomag 1,3 Liter (LT)

Hanomag 1,3 Liter

“HANOMAG”-tai “Hannoverische Maschinenbau AG”trumpinys.Tai labai sena Vokietijos firma kuri buvo ikurta net 1835m.Ji buvo gerai zinoma Vokietijos gelezinkelininkams,nes gamino garvezius.Savo debiuta transporto gamyboje,kuris juda ne gelezinkeliais padare 1905m,kada pradejo gaminti garo sunkvezimius.Bet tikroji slove atejo 1924m.,kada pagamino pirmaji lengvaji automobili”Hanomag Kommissbrod”, Nuo to laiko ,kai Hitleris tapo Vokietijos kancleriu,jis pastoviai puoselejo”liaudisko automobilio”ideja.Si ideja ji domino,ne kaip transporto priemone,bet kaip moksklo ir dideles darbo apimties pramoninis produktas.Kuris gali aprupinti darbo uzimtumu dideli bedarbiu skaiciu ir tuo paciu nuimti socialine itampa. Daugelis Vokietijos automobiliu gamintoju-ZUNDAPP,NSU,STANDART SUPERIOR,OPEL ir tame tarpeHanomag-pasiule savo projektus(liaudiskus vezimus).Bet pas visus buvo vienas pagrindinis trukumas:del siu projektu realizavimo neturejo nei papildomu lesu bei gamybiniu plotu.Apie ka galima kalbeti ,jeitas pats “Volkswagen KdF”kurio gamybai pinigus rinko visa salis,taip ir nesugebejo pastatyti pilnai gamyklos ir iki karo buvo surinkti38(30 buvo surinkti Daimler Benz A.G.)egzemplioriai.

“Vabalas”ir “Hanomag 1.3”-Hanoverio variantas “liaudisko automobilio”kuom tai panasus viens i kita ir ne del to kad kazkuris nuo kito persipaise eskiza.Paprasciausiai mada egzistavo ne tik maudimosi kostimeliu iskarpose.

“Hanomag 1,3″kebulo stampus gamino amerikieciu firmos”Ambi Budd” Vokietijos filialas.Tarp kitko tas pats filialas pagamino pagal Tedo Ulricho brezinius,aptakius kebulusir “ADLER” ir “VOLVO’ ir kitoms europietiskoms firmoms.Sis kebulu tipas vadinosi”Autobahn Kurier”Ir cia mada susiliejo su praktiskumu.30-uju viduryje Vokietijoje buvo isvystytas geru autostradu tinklas,Ir automobiliu kebulu projektavimo darbuose kebulo aptakumo skaiciavimas tapo pirmaeiliu dalyku.Tradicinis kebulas lyg tai su nukirstu galu ir skrynios formos bagazine sudare salygas paskui save oro sukuriams,kas didino kuro sanaudas.O automobilis su laso formos kebulu priekyje ir nuozulnia galine kebulo dalimi leido sutaupyti iki 2ltr. kiekvienam 100km.

Pirkejas atsivertes”Hanomag 1,3″firmini prospekta is karto pamatydavo uzrasa”Naujiems keliams-nauji reikalavimai”ir toliau tekstas :Pasipriesinimo koficientas priespriesiam vejui suvesta iki minimumo.Be problemu automobilis gali vaziuoti 100km/h greiciuvisa valanda.Vidutines kuro sanaudos-9,5ltr.100km. Pilnai metalinis ,dvieju duru kebulas”Hanomag 1,3″su nuozulnia galine stogo dalimi,zibintais sumontuotais priekiniuose sparnuose su “V”formos priekiniu stiklu buvo istikruju paskutiniu mados sauksmu.Konkurentai-OPEL,FIAT-NSU 1100,ir netgi MERCEDES BENZ 130,170H su savo priekiniu langu ir zibintais sumontuotais atskirai ant sparnu,ziurejosi kaip keistuolis kuris issipuose i pliaza su dryzuotu triko pagal amziaus pradzios mada, nors 30-taistaip rengesi gal tik gimnastai cirke-shapito.

Madingas kebulas buvo ,ne vienintelis charakteringas “Hanomag 1,3″bruozas Variklis(1298ccm) 4 cilindru eileje isvystydavo 32A.J.prie 3600aps/min, galinguma.,gaudamas kuro misini parosta “SOLEX”karbiuratoriaus su pneumatiniu kuro stabdimu. Kitas charakteringas bruozas-centrinio tepimo sistema.Visu pirma-skirtingai nuo kitu automobiliu si sistema aptarnaudama sutepdavo net 65 taskus.Antra – jos esminis ypatumai tas,kad besitrinanciom detalem sutepti buvo naudojamas ne konsistencinis tepalas,bet tos pacios rusies tepalas,kuris buvo naudojamas variklio tepimui.Kaip sakoma-uzpylei ir uzmirsai.Ir vairuotojui patogiau ir automobiliui komfortiskiau.Skystas tepalas turi eile pranasumu , o svarbiausias tas kad greiciau atstaoma tepaline plevele ant besitrinanciu detaliu pavirsiaus.Taip pat kaip kremo lygiam saules idegimui isradimas tapo zingsniu i prieki lyginant su pudros nausdojimu

Bet svarbiausias bruozas-elektra.Hanomag 1,3 tapo vienu pirmuju ,savo klaseje,Vokietijoje automobiliu kuriame buvo sumontuota 12 voltu elektros iranga>Itampos padidinimas leido automobylyje sumontuoti daugiau elektros prietaisu kuriuos saugojo net 14 saugikliu.Apsvietimas valdomas rankeneles pasukimu centrinio perjungejo i tri padetis:0-apsvietimas pilnai isjungtas,1-ijungti pazibinciai priekyje,salono apsvietimo sviestuvas,galiniai pazibinciai ir numerio apsvietimas.Butent taip nes galinis automobilio numeris buvo ne metalinis,o buvo dazomas juodais dazais ant baltais dazais nudazytos stiklines ploksteles,kuri tamsiu paros metu aiskiai sviete.2-sioje padetyje ijungta pagrindiniu zibintu trumpos sviesos,o tolimos perjungiamos su kojos pagalba paspaudus specialu pedala.Ijungus tolimas sviesas prietaisu skydelyje uzsidegdavo violetines spalvos kontroline lempute.

Uz papildoma mokesti galima buvo sumontuoti papildomus zibintus-ieskiklius duru sonuose,taip degikli cigaretems uzsidegti ir svarbiausiai”TELEFUNKEN”radio imtuva,kurio garsas pliaze uzgozdavo bet kuri patefona… bet stai vienas skirtumas,jei maudantis drabuziai trukdo tai automobilyje kiekviena papildoma detale suteikia komfortiskumo’

Pavyzdziui koduota uzdegimo spynele prie vairo koloneles ir jeigu uzmirsai keturiu skaiciu koda,skaityk ,kad niekur nevaziuosi.Arba benzino bako uzpilimo anga. ji ne tik paslepta bagazineje nuo pasaliniu akiu,bet dar turi apsaugine leksteke,is kurios kiekvienas pro sali pratekejes benzino lasas patenka i baka.O kokios priekines sedynes-aisku ne sezlongai,bet nugareles atsiversdavo i prieki,tuo paciu atverdamas galimybe komfortiskai patekti ant galiniu sedyniu.

Maudyniu sezonas Baltijos juroje kartais uzsitesdavo ir iki spalio men.,bet tais metais baigesi kartu su kalendorine vasara,nes 1939,09.01.vokieciu kariai perzenge Lenkijos siena.Pajurio kopos pasidenge suodziais paliktais pravaziuojanciu tanku ir paracho dumais, o HANOMAg pradejo gaminti wermachtui transporterius ir sunkvezimius.Is likusiu detaliu ir daliu”Hanomag 1,3″buvo gaminami iki iki 1941 m.vidurio,bet pagal isorini vaizda ir komplektacija,tai buvo stabo automobiliai,bet ne ekipazams pasivazinejimui prie juros.

Po karo firma dar bande gaminti lengvuosius automobilius,veliau buvo susijungimai ir perpardavinejimai,Dar veliau firmos neliko.O jos gamybineje bazeje siandien surenkami MERCEDES SPRINTER.

Bendrai pasakius “Hanomag 1,3″neturejo sansu tapti “liaudisku automobiliu,nors “HANOMAG”pradejes 1938 m.gaminti “Hanomag 1,3” iki 1941m vidurio pagamino 9248 automobilius (nuo 1939m.iki 1941m vidurio pagamino 249 automobilius su vairu desineje puseje).Paskutinio “Hanomag 1,3″isriedejusio pro gamyklos vartus vaziukles numeris buvo 1138937.

Savikaina sio modelio buvo auksta,del ko negalima buvo nuleisti pardavimo kainos,iki vyriausybes reikalaujamos-1200RM,bet ir pats automobilis buvo sunkus ir turejo “gera apetita”kurui,del ko negalejo patekti i ypatingai mazu automobiliu klase.

Technines charakteristikos

Galingumas 32 A.J. /3600 aps/min kubatura 1298ccm
ilgis/plotis/auksktis 4230/1600/1680mm
kuro sanaudos 9,5ltr/100km
isibegejimas iki 100km/h 20s
kaina 3175RM

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *