I-shift autobusuose (LT)

PAVARŲ DĖŽĖ “I-SHIFT” – IR AUTOBUSUOSE

Liucijus Suslavičius

“Volvo” specialistai nusprendė, jog atėjo laikas ir magistralėmis skriejančių autobusų vairuotojams suteikti galimybę naudotis automatizuotos (ne automatinės!) pavarų dėžės “I-shift” teikiamais privalumais.

Skaitytojams norėtume priminti, kad naujos kartos sunkiuosiuose sunkvežimiuose ,,Volvo” gali būti naudojama originali 12 laipsnių automatizuota pavarų dėžė ,,I- shift”, skirta autotraukiniams, kurių didžiausia masė – iki 44 tonų. Ji gali dirbti dviem režimais – kaip įprasta mechaninė, kai vairuotojas pavaras perjunginėja ranka, pats šalia sėdynės patogiai sumontuota svirtimi pasirinkdamas tinkamiausia šioje eismo situacijoje jam atrodančią pavarą, bei automatiniu režimu. Pastaruoju atveju pavaras parenka ir stiprintuvų pagalba perjungia elektroninis valdymo blokas, įvertinęs variklio apkrovimą ir kelio sąlygas. Darbui automatiniu režimu dėžė ,,I-shift” turi dvi programas – ,,ekonomišką” ir ,,maksimalios galios”. Antroji programa pasirenkama esant itin sunkioms kelio sąlygoms, kai reikia iš sunkvežimio ,,išspausti” viską, ką galima. Automatiniame režime vairuotojas pavarų dėžės svirties neliečia, tik kontroliuoja judėjimo greitį akseleratoriaus pedalu.

Autobusams (modeliai “8700”, “9700” ir “9900”) skirta pavarų dėžės modifikacija apskaičiuota perduoti maksimaliam 2400 Nm sukimo momentui. Ji įrengiama už papildomą 2140 eurų priemoką prie bazinės autobuso kainos.

Tipišku ,,I-shift” darbo automatiniame režime pavyzdžiu galėtų būti pilno keleivių ir jų bagažo autobuso pajudėjimas iš vietos. Autobuso borto kompiuteris daviklių pagalba įvertina jo masę, kelio profilį (nuokalnė ar įkalnė, ar lygi vieta) ir įjungia pavarą, nebūtinai žemiausią. Variklis dirba optimaliausiu – ekonomiškiausiu ir ekologiškiausiu – režimu, autobusas pajuda sklandžiai, be trūkčiojimų ir be nereikalingo,,gazavimo”. Kaip tik taip, ką labai vertina keleiviai…

Nuotraukoje:pavarų dėžė “I-shift”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *