Inovacijos kebulo tema (LT)

KROVININIŲ KĖBULŲ NAUJIENOS

Liucijus Suslavičius

Kiekvienoje parodoje, kur demonstruojami nauji komerciniai automobiliai ar naujos jų modifikacijos, pristatoma ir daug naujų kėbulų tipų. Specializuoti gamintojai atkakliai ieško vis naujų ir naujų sprendimų, galinčių pagerinti krovinio transportavimo sąlygas, padidinti pervežamo krovinio saugumą, supaprastinti pakrovimo- iškrovimo operacijas. Pristatysime žurnalo skaitytojų dėmesiui keletą iš jų.

Olandijos firma „Betrasystems” pasiūlė naują sprendimą, kaip patikimai pritvirtinti kėbule – platformoje esantį krovinį. Kaip žinia, įprastas sprendimas, neleidžiantis kroviniui pasislinkti kėbule važiuojant – tai įvairūs skersai ir išilgai jį apjuosiantys diržai, atotampos ar net ant krovinio iš viršaus uždedamas ir prie kėbulo pritvirtinamas ir įtempiamas tinklas. Olandų sistema, pavadinta „Air wrapping” (arba „pneumatinis įpakavimas”) ne tik patikimai fiksuoja krovinį platformoje, bet dar ir apsaugo jį nuo atmosferos poveikio. Įsivaizduokite didelį, visą kėbulą su jame esančiu kroviniu uždengti galintį sintetinį tentą. Taigi, uždengiame juo krovinį, tento kampus ir kraštus patikimai pritvirtiname prie kėbulo dugno ar bortų ir…prijungiame prie tento kompresorių. Pasirodo, „Betrasystems” gaminamas tentas – ne šiaip sau tentas, o hermetiškas didelių matmenų oro maišas. Jį pripučiant, apatinė maišo dalis standžiai apgaubia kėbule esančio krovinio paviršių, įsispraudžia tarp kėbulo bortų ir krovinio, neleisdama jam pajudėti. Pasiekus patikimam krovinio fiksavimui reikalingą slėgį, tento oro vožtuvas uždaromas ir galima važiuoti. Iškrovimo vietoje pakanka išleisti orą ir nuimti tentą.

Kitą naujieną pasiūlė Prancūzijos firma „Libner”, kuri gamina kėbulus – furgonus, pavadintus „L’open box” („Atvira dėžė”), kuriuose pabandė suderinti furgono su standžiomis šoninėmis sienomis ir atidaromus užuolaidinio tipo šonus turinčių tentinių furgonų privalumus. Paprastesnis „atvirosios dėžės” modelio kėbulo variantas turi vietoje ištisinių šoninių sienelių sulankstomų „armonikos” principu iš sustumiamų ir apie vertikalią ašį pasisukančių aliuminio elementų, judančių viršuje ir apačioje įrengtose kreipiamosiose, surinktas sienutes. Jei klientas pageidauja, šie vertikalūs elementai pagaminami dvisluoksniais, tad sienutes ištempus ir uždarius, viduje galima tvirtinti papildomas lentynas ar vertikalias pertvaras, kaip normaliame furgone. Tiesa, geresnei pervežamo krovinio apsaugai nuo dulkių ir drėgmės, uždarius furgono šonus, privalu juos dar papildomai uždengti iš lengvo sintetinio audinio pagamintais apsauginiais „apvalkalus”. Brangesnė „atvirosios dėžės” modifikacija „L’open box evoliution” išsiverčia be šių papildomų šoninių tentų. Kiekvienas stumdomos sienutės elementas turi jau gamykloje sumontuotas tarpines, kurios nekliudo stumdyti sienutes pirmyn ir atgal, bet ją uždarius, gerai sandarina vertikalius tarpus tarp atskirų sienutę sudarančių elementų bei tarp sienutės ir kėbulo pagrindo bei stogo. Tokia lengvai atidaroma kaip „užuolaidiniai” kėbulai ir kartu tokia pat tvirta kaip visiškai uždari kėbulai konstrukcija Prancūzijoje pelnė visišką draudimo kompanijų pasitikėjimą. Draudžiant pervežamą tokiame atidaromame kėbule krovinį draudikai nedaro įmokos skirtumo tarp pervežimo standartiniame standžiame uždarame kėbule ir „atviroje dėžėje”.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *