AUTOMOBILIS TIEMS, KAM PER MAŽAS „HUMMER”
Liucijus Suslavičius
Už Atlanto, Jungtinėse Amerikos Valstijose, pikapas yra ne vien darbinis automobilis, kuriuo važinėja fermeriai ar statybininkai. Ten nieko nenustebinsi, pikapu atvažiavęs į pokylį ar teatrą, tiesa, tai ne bus tas purvinas aplamdytais sparnais „darbinis arkliukas”, o greičiau chromu ir poliruotu aliuminiu blizgantis, galingą variklį ir ištaigingą įrangą prailgintoje kabinoje turintis ekskliuzyvinis modelis, kuriam krovinių kėbulas – tik dėl stiliaus, o ne kroviniui vežioti…
Todėl nereikia stebėtis kai kurių pikapų modelių techniniais parametrais – 7-8 litrų darbo tūrio varikliais, greičiais arti 200 km/h ribos ir kitais grynakraujams sportiniams automobiliams būdingais techniniais duomenimis. Įdomiausia, kad amerikiečiams maža to, kas jau yra – „Ford F- 350 Super duty” su 330 AG varikliu ar „Dodge Ram su 350 AG V-10 motoru. Net legendinis „hameris”, kurio keleivinė-krovininė versija siūloma norintiems pasirodyti „kietais vyrukais” kai kam atrodo nepakankamai brutalus. O jei yra paklausa, anksčiau ar vėliau atsiras ir pasiūla – užpildyti spėjamą nišą rinkoje ryžosi sunkvežimius gaminanti firma „International Truck and Engine Corporation”. Kažkada „International” irgi gamino kelis pikapų modelius, tačiau ilgainiui jai teko užleisti vietą tokiems pikapų rinkos monopolistams kaip „Ford”, Chevrolet” ir „Dodge”.
2004-jų pabaigoje savo gamykloje Garlando mieste Tekso valstijoje ji pradėjo didžiausio pasaulyje pikapo „International CXT” (CXT – žodžių „commercial extreme truck” arba „ekstremalus komercinis sunkvežimis”) surinkimą. Pirmieji keliasdešimt iki kalėdų pagamintų „CXT”pasklido po „International” dilerių salonus, kad įsitikinti, jog serijinę superpikapų gamybą verta pradėti. Firmos menedžeriai puikiai supranta, kad 4×4 tipo automobilis su penkiaviete dvieile kabina, galintis vilkti net 20 tonų svorio priekabą reikalingas toli gražu ne kiekvienam kelionių ar vandens sporto mėgėjui. Tiek sveriančių jachtų, katerių ar prikabinamų gyvenamųjų namelių ne tiek daug ir Amerikoje. Tačiau visada yra vilties, kad neįprastu monstru susidomės ne tik jie, bet ir šiaip pinigingi ir originalumo trokštantys vyrai. Patys žinote – džipų paklausa auga, o važinėjančių jais bekele yra vos vienas kitas, kiti „džiperiai’ uoliai „zulina asfaltą” miestuose ir automagistralėse, kur puikiausiai galima išsiversti su kompaktinės klasės chečbeku…
Ilgis 6553,plotis – 2438, aukštis – 2743 mm, į 2,5 metro ilgio kėbuliuką galima įsimesti tik kokias 5,5 tonos krovinio – štai tokie „CXT” parametrai. Sunkvežimis ir tiek! Bet nesistebėkime – superpikapą „International” inžinieriai iš tikrųjų „sudėliojo” iš serijinių sunkvežimių agregatų – paėmė lengviausios 4000-sios serijos 4×4 tipo važiuoklę su pačia trumpiausia baze, tai pačiai serijai skirtą dvieilę keturių durų kabiną „Crew Cab”, o 8,7 litro darbo tūrio 6 cilindrų dyzelį „DTS 30″, išvystantį 330 AG, pridengė didesnio 7000-sios serijos sunkvežimio variklio gaubtu – mat, šis atrodo įspūdingiau. O kadangi trumpo pikapui skirto kėbulo „International” negamina, pagal sutartį tokius kėbulus į Garlandą tieks „Ford”. Kadangi „CXT” skiriamas ne profesionaliems vairuotojams, transmisijoje yra automatinė pavarų dėžė. Gi stabdžiai – kaip pas magistralinį vilkiką – su pneumopavara. Yra ir atšaka priekabos stabdžiams valdyti. Degalų sąnaudos – matuojamos amerikietiškai – pikapas nuvažiuoja nuo 6 iki 10 mylių su vienu galonu degalų. Pavertus tai į mums geriau suprantamus dydžius, gauname nuo 39 iki 23,5 litro dyzelino 100 kilometrų kelio. Ką gi, pas mus tiek sunaudoja magistralinis vilkikas, tarkim „Scania” ar „Volvo”. Bet tai pas mus, o ten juk Amerika, neribotų galimybių kraštas, kur ir pikapai savo galia ne ką nusileidžia europietiškiems sunkiasvoriams..
Prašmatniai įrengtoje kabinoje – penkios patogios oda aptrauktos sėdynės ir, jei tik užsakysite, dar gausybė kelionės komfortą užtikrinančios įrangos – televizorius plokščiu ekranu, DVD grotuvas, atbulinio vaizdo videokamera su monitoriumi prietaisų skydelyje, o jei dar esate sodinikas ar statotės namelį, galite užsisakyti …savivartį kėbulą! Pigiausias „CXT” variantas kainuoja 93 tūkstančius dolerių, o su visais „privalumais”, kaip mėgsta rašyti skelbimuose mūsų tautiečiai, superpikapas kainuoja 115 tūkstančių.