ITALIJOS POLICIJOS TRANSPORTAS – NUO “LAMBORGHINI” IKI “LAMBORGHINI”
Liucijus Suslavičius
Turbūt, viso pasaulio spauda 2004 metų vasarą kaip didelę sensaciją pateikė naujieną, kad svarbiausioje Apeninų pusiasalio automagistralėje, nusitęsusioje nuo Milano šalies šiaurėje iki Redžo-di-Kalabrija pačiame “Italijos bato” smaigalyje ir tarp Europos automobilininkų geriau žinomoje kaip “Autostrada del sole” (Saulės automagistralė) pradėjo patruliuoti policijos “Lamborghini Gallardo”. Be abejo, toks superkaras su 12 cilindrų 500 AG varikliu – išskirtinis reiškinys bet kurios šalies policijos autoparke. Ir ne tik kaina, kurios policija su jos amžinai nepakankamu bet kurioje valstybėje biudžetu negali mokėti už vieną patrulinį automobilį, o savo parametrais – maksimalus greitis virš 300 km/h, pagreitėjimas iš vietos iki 100 km/h per 4 sekundes. Vargu ar atsiras pažeidėjas, mėginsiantis sprukti nuo pareigūnų, patruliuojančių magistralėje tokiu automobiliu. Tačiau gamintojo – firmos “Lamborghini” – policijai padovanotas automobilis pernelyg brangus, kad jį būtų galima kasdien išvysti magistralėje. Jis laikomas ypatingiems atvejams, tame skaičiuje ir žmonių gyvybei gelbėti – juo skubiai pervežami persodinimui reikalingi donorų organai. Šiaip jau ilgus metus standartiniu policijos patruliniu automobiliu buvo įvairių modifikacijų sportiški sedanai “Alfa Romeo”. Na, ir žinoma, įvairiausi “fiatai” – nuo mažiausių kompaktinių modelių iki mikroautobusų.
Pastaraisiais metais garantuoti itališkų automobilių policijai užsakymai tapo negalimi – sutinkamai su Europos Sąjungos teisės aktais, skelbiami tarptautiniai konkursai technikai įsigyti. Ir dabar Italijos magistralėse vis dažniau matomi baltai – mėlynai dažyti vokiški automobiliai BMW su užrašu “Polizia” ant durelių. Dar vienas eurointegracijos šioje sferoje pavyzdys – Italijos miestų centruose ir senamiesčiuose patruliuojantys policijos automobiliukai “smart”. Jie pasirodė pranašesni už mažuosius “Seicento” bei “Punto” modelių “fiatus”, tame skaičiuje ir savo dydžiu bei manevringumu siaurose gatvelėse.
Bet net ne “smart” šiandien yra įdomiausiais Italijos policijos automobiliais. Tai specialiai patruliavimui Vatikane, Švento Petro aikštėje patruliuoti skirti “Lamborghini”. Kaip? Riaumojantys superkarai šioje visam pasauliui žinomoje aikštėje? Ne, nors pavadinimas ir tas pat. Šie “Lamborghini” – tai nedideli dviviečiai elektromobiliai ant simpatiškai atrodančių mažo skersmens storulių padangų, riedantys tyliai tyliai, kaip ir dera tokioje šventoje vietoje. Kompaktiški ekipažai be kėbulo ir durelių, tik su priekiniu stiklu bei lengvai nuimamu plastiko stogeliu ant vamzdinių atramų. Akumuliatoriuose sukauptos elektros energijos pakanka nuvažiuoti iki 80 kilometrų be naujo akumuliatorių pakrovimo. O ir greitis ne toks jau mažas – iki 40 km/h. Aišku, tyliai dūzgiantys varikliu “Lamborghini” po Švento Petro aikštę tokiu greičiu nezuja – dar kokį susikaupusį maldininką ar užsižiopsojusį turistą užkliudys, bet jei reikia, jie visai neblogai spurtuoja, kad atsirastų toje vietoje, kur reikalinga policininko įsikišimas ar pagalba.
Jei tikėti Italijos spauda, ir šie “Lamborghini” – išskirtinė, tik sostinėje Romoje naudojama technika. Vis daugiau policininkų Italijos miestuose tarnybą eina , važinėdami dviračiais – ir pigu, ir aplinka neteršiama…