Izulus ir smagus Rodsteriukai (LT)

ĮŽULŪS IR SMAGŪS RODSTERIUKAI

Liucijus Suslavičius

Praėjusio amžiaus trečiajame dešimtmetyje Europoje buvo mažų sportiškų automobilių bumas. Atsirado dešimtys firmų, gaminusių nedidelius lengvučius atvirais kėbulais rodsterius su 1.0 –1,5 litro darbo tūrio varikliais. Užaugusi po Pirmojo pasaulinio karo karta norėjo ,,išsidūkti”, pasijausti lygiais seniesiems aristokratams, važinėjusiems brangiais galingais sportiniais automobiliais. Deja, pasaulinė ekonominė krizė sužlugdė taip puikiai prasidėjusį biznį, ir jau apie 1930 – sius daugelio firmų nebeliko…

Šiandien vėl stebime augantį susidomėjimą mažais sportiniais automobiliais. Tiesa, jo priežastys tikrai kitokios, nei prieš 80 metų. Tada mažus paprastus automobiliukus pirko todėl, kad jie buvo pigūs, gi šiandien – tai greičiau ,,instrumentas” laisvalaikiui praleisti, smagus žaisliukas, trečias automobilis šeimoje. Maži, bet galingais varikliais aprūpinti rodsteriai ir kupė vienas po kito debiutuoja autosalonuose, ir vis daugiau pirkėjų skuba kuo greičiau savo garaže pasistatyti tokį smagų, ižuliai atrodantį ir tiesiog provokuojantį elgtis kelyje ne visai rimtai keturratį mažylį. Rodsteriai ,,smart” ir ,,Ford StretKa” jau parengti gamybai, o štai ,,Opel” tokios klasės automobilį ,,Opel Roadster – Coupe” planuoja pateikti pirkėjams po metų, 2004-siais. Jis sukurtas panaudojus ,,Opel Corsa” platformą su priekiniais varančiaisiais ratais, tačiau nė iš tolo neprimena savojo ,,agregatų donoro”. Trumputis žemas rodsteris komplektuojamas benzininiais 90, 125 arba 150 AG varikliais. Ketvirtas variklis – 2,0 litro darbo tūrio 100 AG dyzelis. ,,Opel” teigia, jog ,,Roadster-Coupe” vairuoti yra taip pat paprasta, kaip ne ką didesnė kartą, kad važiuojant jis stabilus vaizdžiai sakant, kaip ant kelio gulinti lenta, ir apversti jį reikės nemažų pastangų! Juk rodsteriukas ne tik žemas ir platus, jis dar turi serijinę stabilumo palaikymo sistemą ESP, keturias saugos oro pagalves. Konstruktoriai didžiuojasi ir tuo, kad jiems pavyko rasti vietos 200 litrų talpos bagažinei. O juk joje turi pasislėpti dar ir sulankstomas plieninis stogas, toks, kaip prašmatniame sportiniame ,,Mercedes-Benz SLK”. Ir visa tai už mažiau nei 20 tūkstančių eurų!

Labai panašios konstrukcijos ir dydžio rodsterį jau pademonstravo ir Japonijos koncernas ,,Nissan”. Tai modelis ,,Nissan Micra C+C”, kol pristatomas kaip prototipas. Skirtingai nei gana ,,briaunotas” automobilis iš Riusselshaimo, mažasis ,,nisanas”, sukurtas pagal tą patį ,,receptą” ant naujo modelio ,,Micra” platformos, pasižymi visai kitaip suvokiamomis formomis. Japonų dizaineriai pasirinko apvalainus, dar ,,kūdikiškais” vadinamus tūrius ir linijas, apskritus lyg išplėstos nustebusio vaiko akys žibintus. Tokį automobilį taip ir traukia pavadinti švelniu mažybiniu vardu ar net paglostyti. ,,Micra C +C” yra dvivietė, bet už vairuotojo ir keleivio sėdynių yra dar dvi ankštos vietos atsitiktiniams keleiviams arba bagažui. Juk bagažinės kaip ir nėra – joje pasislepia plieninis iš dviejų segmentų susidedantis metalinis sulankstomas stogas. Kaip įprasta, japonai neapsėjo be įvairių ,,elektoninių gudrybių” – pavyzdžiui, valytuvas įsijungia automatiškai, nukritus pirmiesiems lietaus lašams, centrinis užraktas ,,atpažįsta” savininką per atstumą ir pan.

Šiandien dar sunku tiksliau prognozuoti, kaip vystysis šis rinkos sektorius. Bet tai, jog į jį stengiasi ,,įsisprausti” vis daugiau gamintojų, leidžia daryti prielaidą, jog marketingo specialistai nelaiko jo atsitiktine ,,rinkos niša”, o gana perspektyviu, dešimtis, o gal šimtus tūkstančių nedidelių sportinių automobiliukų sutalpinti galinčiu segmentu.

Nuotraukose:

1.,,Opel Roadster-Coupe”
2.,,Nissan Micra C+C”

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *