Kai artėja žiema (LT)

KAI ARTĖJA ŽIEMA…

Kaip ir kiekvienais metais, po nemalonaus šlapio rudens ateis žiema, o su ja – ir specifinės automobilininkų problemos. Kad jos mus mažiau vargintų, verta pradėti tikrajai žiemai ruoštis jau dabar.

Automobilis visada turi būti techniškai tvarkingas, bet žiemą įvairūs smulkūs gedimai, į kuriuos vasarą numojome ranka, tikrai pridarys nemalonumų. Tad pirmas patarimas būtų – jei iki eilinio techninio aptarnavimo automobiliui liko riedėti tūkstantį-du kilometrų, netaupykite pinigų, nelaukite, kol ateis ta nustatyta riba, o sukite į autoservisą dabar. Pasikeisite variklio alyvą į žiemai geriau tinkančią, pasitikrinsite aušinimo, stabdžių skysčių kiekį ir būklę, pažvelgsite į automobilį iš apačios – ar neatsirado naujų rūdijimo židinių, ar nenudaužyta apsauginė danga, ar nepažeisti vamzdeliai ir žarnelės, degalų bakas, ar nevarva alyva iš transmisijos. Būtinai paprašykite patikrinti akumuliatoriaus būklę – juk silpnas akumuliatorius nepasuks šalto variklio. O tiems, kurių automobiliai dyzeliniai, dar reikia patikrinti kaitinimo žvakių būklę. Patikėkite, šios žvakės – viena iš dažniausiai dyzelinių automobilių savininkus žiemą kankinančių problemų. Automobilį sutvarkę, jei reikia, dar užsuksite į antikorozinio apdorojimo centrą, kur meistrai pataisys sugadintas dugno apsauginio padengimo vietas.

Dabar pats laikas peržiūrėti tai, ką turite garaže ar sandėlyje – žiemines padangas, žieminę autokosmetiką. Na, su padangomis, jei jos nesudilusios, problemų neturėtų būti. Jei saugojote jas sumontuotas ant ratlankių, pakaks patikrinti slėgį jose ir prisipūsti iki normos, nustatytos gamintojo. O jei padangos nuo ratų nuimtos, vis tiek reikės važiuoti jas sumontuoti į servisą, ten meistrai viską sutvarkys.

Žiemą automobilio kėbulas mažiau kentės nuo purvo, sniego ir druskos, jei jį padengsime apsauginėmis medžiagomis. Jokiu būdu nerekomenduosime apterlioti jo šonus kokia nors dugno apsaugai skirta medžiaga, kaip kažkada buvo mėginama apsaugoti automobilį nuo druskos populiariuoju „Moviliu”. Dabar yra pakankamai daug įvairių šiuolaikinių geros kokybės apsauginį sluoksnį sudarančių medžiagų, kuriomis galima automobilį padengti tiek pačiam, tiek nuvažiavus į servisą.

Toliau lieka smulkmenos – nusipirkti ir supilti į apipurkštuvo bakelį neužšąlančio skysčio langams apiplauti, susirasti balionėlį su skysčiu durų spynelei (tik nelaikykite jo į automobilio salone, nes durelių spynai užšalus, jo paimti negalėsite!), apipurkšti skysčiu su silikonu (arba patepti specialiu silikoniniu pieštuku) durų sandarinimo gumas, kad jos neprišaltų, netikėtai spustelėjus šaltukui, pasikeisti gerokai padilusius stiklo valytuvų šepetėlius. Kartu verta įsigyti naują, aštrią ledui nuo stiklų grandyti skirtą lopetėlę.

Salone darbų lyg ir nedaug. Galime įsidėti papildomus guminius kilimėlius, išimtus vasaros laikotarpiui, eilinį kartą išsiurbti saloną. Bet bene svarbiausia – gerai su specialiu skysčiu nuvalyti priekinį ir šoninius salono stiklus iš vidaus. Riebalai, dulkelės, tabako dūmai, nusėdę ant stiklo, sudaro puikias sąlygas langams rasoti, padėdami kondensuotis ant šalto stiklo gausiai ore esančiai drėgmei. O aprasoję, lyg rūku užtraukti stiklai, gerokai ribojantys matomumą – viena iš galimų avarijos priežasčių.

Pagalvokite, ar bagažinėje yra buksyrinis lynas, ar turite tinkamo dydžio kastuvą, kurį tikriausiai teks vežiotis, jei žiema bus snieguota. Ir pasirūpinkite jau dabar įsidėti laidaus su gnybtais, skirtus užvesti automobilį su nusilpusiu akumuliatoriumi. Jei laidų nereikės jums pačiam, visada galėsite padėti kitam vairuotojui, negalinčiam užvesti savojo automobilio. Primename, kaip reikia teisingai sujungti abiejų automobilių elektros sistemas:

– „padedanti” akumuliatorių baterija turi būti tos pat įtampos ir panašios elektros talpos, kaip išsekusi;

– automobilius jungiantys kabeliai prijungiami sekančia tvarka: pirmiausia gnybtas jungiamas prie „padedančios” baterijos teigiamo poliaus, po to jo antrasis to paties kabelio gnybtas – prie išsekusios baterijos teigiamo poliaus; po to antrojo kabelio gnybtas jungiamas prie „padedančios” baterijos neigiamo poliaus, antrasis šio kabelio gnybtas jungiamas prie automobilio, kurį reikia užvesti, masės (variklio bloko, variklio pakabos) pagal galimybę kuo arčiau starterio; gnybtas prie išsekusios baterijos neigiamo poliaus nejungiamas!

– abiejuose automobiliuose išjungti visus nereikalingus elektros srovės naudotojus;

– paleisti padedančio automobilio variklį ir po to mėginti užvesti antrąjį automobilį; užvedimo trukmė neturėtų viršyti 15 sekundžių; jei automobilis neužsivedė, sekantį bandymą kartoti ne anksčiau kaip po minutės;

– varikliui užsivedus, neskubėti atjungti kabelių, o leisti abiems varikliams laisvąja eiga padirbėti 3-5 minutes;

– automobilius jungiančius kabelius atjungti po vieną atvirkščia, nei buvo prijungiama, tvarka, jokiu būdu ne abu kartu.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *