,,TANKAI KROVINIO NEBIJO!” L. Suslavičius
Tokiu reklaminiu šūkiu, prilygindama savo gaminamų automobilių gamoje sunkiausiąjį iki šiol modelį – savivartį KAMAZ- 6520 tankui, atsigaunanti nuo ekonominių negandų Kamos automobilių gamykla pradėjo naują ,,rinkos šturmo” periodą. Ji veržiasi į naują jai komercinių automobilių rinkos sektorių, kur automobiliai iš Naberežnyje Čelny miesto iki šiol nebuvo atstovaujami. Rusijos rinkoje ,,KAMAZ-6520 teks ,,susiremti” su analogiškos klasės savivarčiais ,,MAZ”, ,,KrAZ”, ,,Tatra”, gal būt ir su iš Vakarų Europos įvežama technika. Pirmoji 20 tonų krovinio pervežančių triašių KAMAZ-6520 pramoninė partija – 100 mašinų – buvo pagaminta ir realizuota Rusijoje dar 2001 metų antrajame pusmetyje. Tai bazinis naujos sunkiųjų ,,kamazų” su 13 tonų apkrova ašiai šeimynos atstovas, o be jo numatoma įsisavinti ir kitų modelių, tarp jų ir su 6×6 tipo važiuokle gamybą. Bet tik šiais metais Naberežnyje Čelnuose specialiai sunkiajai šeimynai gaminti vėl paleista prieš keletą metų užkonservuota pirmoji pagrindinio gamyklos surinkimo konvejerio linija. Be savivarčių, ant šio konvejerio, nuo kurio 1976 metais nuriedėjo pirmasis serijinis ,,kamazas”, bus montuojami vilkikai KAMAZ-6460 (balno apkrova 17 tonų), 24 tonų važiuoklės KAMAZ-53229, gal būt, ir 6×6 tipo modelis ,,6522″. Jau sekančią dieną nuo konvejerio darbo pradžios prasidėjo eksportas – 50 pirmųjų savivarčių ,,6520″, nudažytų oranžine spalva, geležinkeliu iškeliavo į Iraką. Prieš tai Trečiojoje tarptautinėje komercinių transporto priemonių parodoje ,,Komm-Trans 2002″, kuri įvyko Maskvoje, tarp kitų renginių, vyko ir geriausio 2002 metų rusiško komercinės paskirties automobilio rinkimai. Šiame konkurse visiškai pelnytai pirmoji vieta buvo pripažinta sunkiosios klasės savivarčiui KAMAZ- 6520. Nors jo išvaizda, kurią iš esmės vizualiai suformuoja kabina, atrodytų, beveik niekuo nesiskiria nuo dešimtmečius gamintų Naberežnyje Čelny mieste sunkvežimių, tenka pripažinti, jog techninė pažanga padaryta didelė. Automobilis, kurio didžiausias leistinas svoris truputį daugiau nei 33 tonos, savo 12 kūb. metrų talpos kėbule gali vežti 20 tonų krovinio, tačiau keliais, kurių danga atlaikys ašinę apkrovą iki 13 tonų (kas retai sutinkama Rusijoje). Po senąja, tik aukštesniu stogu ir kiek modernesne vidaus įranga kabina – naujas 320 AG/2200 aps/min galios V-8 tipo turbodyzelis KAMAZ-740.51-320 su tarpiniu įpučiamo oro aušinimu, atitinkantis Euro-2 normų reikalavimus. Jo išvystomas sukimo momentas – 1229 Nm 1200-1400 aps/min. diapazone. Ratams sukimo momentas perduodamas per 16 laipsnių ZF firmos pavarų dėžę ir naujos konstrukcijos tiltų stebulėse sumontuotus planetarinius reduktorius. Tai gana artima Vakarų Europoje gaminamų analogiškos paskirties automobilių konstrukcijai. Pilnai krautas KAMAZ- 6520 įvažiuoja į 25 procentų įkalnę, o lygiame kelyje išvysto 80 km/h. Pravažumui statybų aikštelėse ir karjeruose padidinti konstruktoriai numatė varančiųjų tiltų diferencialų blokavimo galimybę. Sustiprinta pakaba ir diskiniai (vietoje anksčiau naudotų ,,Trilex” tipo) ratai su didesnėmis padangomis padidino sunkiasvorio ,,kamazo” patikimumą sunkiomis darbo sąlygomis. Naujos formos buferis su jame sumontuotais žibintais, šonuose įrengti apsauginiai rėmai ne tik pagerino automobilio išvaizdą, bet ir padidino eismo saugumą.
Kartu KAMAZ atstovai oficialiai pranešė, kad Japonijos koncernai ,,Mitsubishi” ir ,,Kanematsu” vėl atidarė 1998 metais ryšium su Rusijos ekonomine krize nutrauktą kredito liniją naujai įrangai pirkti. Japoniškus įrengimus sumontavus variklių gamykloje, galima bus pradėti masinę naujos kartos ,,Euro-2″ reikalavimus atitinkančių variklių gamybą. Prasidėjęs Rusijos ekonomikos atsigavimas leidžia gamyklai tikėtis per metus realizuoti maždaug 1800 sunkiųjų KAMAZ-6520 ir jo modifikacijų. Vienas iš KAMAZ kozirių – mažesnė, nei importinių savivarčių kaina ir maždaug 1,3-1,5 karto greitesnis atsipirkimas.