Kryžminė ugnis (LT)

,,KRYŽMINĖ UGNIS”

L. SUSLAVIČIUS

To dar nebuvo JAV automobilių pramonės istorijoje – amerikiečių sukurtą amerikietišką automobilį Amerikos rinkai iki paskutinio varžtelio gamins europiečiai! Po įvairias automobilių parodas pastaruosius du metus keliavęs koncepcinis sportinis kupė ,,Chrysler Crossfire” 2002-jų Los-Angeles automobilių šou, o kiek vėliau – ir Ženevos autosalone pagaliau buvo pristatytas kaip serijinei gamybai skirtas variantas. ,,Crossfire” – pirmasis transatlantinio koncerno partnerių ,,Chrysler” ir ,,Daimler Benz” bendro darbo vaisius. Bet gamins jį ne ,,Daimler Chrysler”, o sena vokiška kėbulų firma ,,Karmann” Osnabriuke. Tai viena iš tarpukario metais garsėjusių kėbulų atelje, laiku persiorientavusi nuo vienetinės prie serijinės gamybos ir todėl išlikusi, nors didesnės ir garsesnės senai tapo istorija. 1949 metais po bombardavimų atstatytuose ,,Karmann” cechuose pirmą kartą pajudėjo konvejeriai, ant kurių firmos meistrai surinkinėjo specialius kitų gamintojų lengvųjų automobilių modelius, tokius kaip ,,VW 1300Cabrio”, ,,VW Karmann Ghia”, šiandien tapusius kolekcionavimo objektais. Be ,,Volkswagen”, firma ,,Karmann” gamino mažaserijines BMW ir ,,Ford” modifikacijas, korėjietišką džipą ,,Kia Sportage”. Pernai 7600 darbuotojų turinti įmonė pagamino nei daug, nei mažai – 100 tūkstančių automobilių. Tai, kad jai ,,Daimler Chrysler” patikėjo pirmojo bendro vokiškos ir amerikietiškos koncerno atšakų modelio gamybą, nėra atsitiktinumas, nes Osnabriuke jau gaminamas ,,Crossfire” agregatų ,,donoras” – kupė ,,Mercedes Benz CLK” ir to pat pavadinimo kabrioletas. O nedidukas amerikietiškas kupė koncernui vadovaujančių vokiečių reikalavimu sukurtas ant tos pat platformos, kaip ,,Mercedes Benz CLK”, jų važiuolės praktiškai idientiškos. Apskritai apie 40 procentų ,,Crossfire” agregatų bus gaminami ,,Daimler Benz” gamyklose. Į automobilį montuojamas vokiškas 3,2 litro darbo tūrio V-6 tipo benzininis 218 AG variklis. Kad suvaldyti šį ,,tabūną”, automobilis aprūpinamas stabdžių ABS, stabilumo programa ESP ir galinių varančiųjų ratų praslydimo kontrolės sistema ASC. Kitaip galingas variklis startuojant paprasčiausiai prasuks galinius 19 colių ratus vietoje…

Tačiau naujojo dviviečio kupė išorės ir vidaus dizainą sukurti buvo patikėta ,,Chrysler” stiliaus centro dizaineriams, tad automobilis savo forma primena klasikinius amerikietiškus sportinius automobilius. Jis ne toks grėsmingai agresyvus, kaip ,,Dodge Viper”, mažesnis, turi daugiau europietiškų bruožų išorėje. Pavyzdžiui, žvelgiant tam tikru rakursu, ,,Crossfire” galinė dalis primena ,,Porsche 911″, galima įžiūrėti ir legendinio ,,Merceds Benz 300 SL”stiliaus elementų, kaip ir detalių, kažkuo primenančių vieną iš amerikietiškų ,,klasikų” – sportinį ,,Chevrolet Corvette”. Įdomi detalė – vos tik automobilis viršyja 80 km/h, užpakalyje iš kėbulo išlenda spoileris, didinantis galinių varančiųjų ratų prispaudimą prie kelio dangos.

Jūrgenas Schrempas, kurio sutartį ,,Daimler Chrysler” akcininkai nesenai pratesė ir jis vadovaus koncernui iki 2005 metų, specialiame pareiškime teigė esąs įsitikinęs, jog modelis ,,Crossfire” bus sėkmingai pardavinėjamas viso pasaulio šalių rinkose.Tiesa, rinkodaros specialistų nuomone, šis automobilis nebus pardavinėjamas itin dideliais kiekiais, tačiau savo ,,vokiškųjų šaknų” dėka pagerins visos markės įvaizdį, o dėl to turėtų padidėti kitų ,,Chrysler” modelių pardavimas.,,Crossfire’ patrauks net tuos, kas niekados nesirengė pirkti,,kraislerio” – teigia dabar ,,Chrysler” vadovaujantis vokietis Dyteris Zetsche ir priduria:,,Mes turėsime glaudžiai bendradarbiauti su ,,Karmann”, kad pasiekti užsibrėžtus tikslus savikainos ir kokybės srityse. Negailestinga išlaidų kontrolė yra vienintelė galimybė sugražinti ,,Chrysler Group” į pelningos veiklos zoną.” Ką gi, J. Schrempas ne veltui pernai pakeitė brangiai apmokamus, bet vangiai dirbusius amerikiečių menedžerius vokiečiais – juk jau buvo pasakyta ir taip: ,,Chrysler markės automobilių ateitis – unifikacijoje su ,,mersedesais”. Pasakyta – padaryta: tik per 18 mėnesių vokiškų agregatų panaudojimo dėka palyginti nebrangiai sukurtas visiškai naujas

,,Crossfire” į pirkėjų rankas pateks 2003 – siais. Jau žinoma ir jo kaina – 35000 eurų.

Nuotraukose:

1.,,Crossfire”-truputį ,,kraisleris”, truputį ,,mersedesas’

2.Originali galinė ,,Crossfire” dalis

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *