Laikykis distacijos ir savo juostos (LT)

LAIKYKIS DISTANCIJOS IR NELĮSK NE SAVO JUOSTON

Liucijus Suslavičius

Vokietijoje eilinį kartą padidintos baudos už kai kuriuos avarines situacijas sukeliančius pažeidimus automagistralėse. Kaip žinia, Vokietija – viena iš nedaugelio Europos šalių, kurioje bent jau formaliai nėra apribotas transporto priemonių važiavimo greitis automagistralėse. Tiesą sakant, realiai greičio apribojimų jose pakanka – tai kelio remonto ar statybos darbų zona, tai gyvenvietė šalia, tai dar kas nors, tarkime, reguliariai besikartojančios nepalankios gamtinės sąlygos. Bet visada privažiuosime ruožą, kuriame tikrai galima lėkti, kiek variklis traukia. Štai čia itin pavojinga nesilaikyti saugios distancijos – menkiausias neatidumas, ir gali rėžtis į priekyje važiuojančio automobilio galą, o tada grandininė avarija su dešimtimis, o kartais net šimtais joje dalyvaujančių automobilių tiesiog neišvengiama. Vokietijos policija, remdamasi nelaimių statistika, teigia, jog saugios distancijos nesilaikymas yra trečia (po greičio viršijimo ir pravažiavimo pirmumo nesilaikymo) dažniausiai pasitaikančia autoavarijų Vokietijoje priežastimi. Todėl nuspręsta, jog atėjo laikas rimtai užsiimti taip vadinamais “drėngleriais” (Drangler – vok. stūmėjas). Naujame pažeidimų kataloge viskas surašyta su vokišku pedantiškumu ir tikslumu. Jei važiuojate 80-100 km/h greičiu, o distancija iki priekyje skriejančio automobilio mažesnė nei 25 metrai, skiriama 40 eurų bauda, jei atstumas mažiau 15 metrų – 100 eurų, jei mažiau 5 metrų (matyt, pasitaiko ir tokių atvejų) – 200 eurų.

Jei važiavimo greitis nuo 100 iki 150 km/h, distancija iki priekyje važiuojančio automobilio turi būti ne mažesnė kaip 40 metrų. Jei, pavyzdžiui, policininkai nustatys, kad atstumas buvo tik 37,5 metro, vairuotojui skiriama 60 eurų bauda, o Flensburge, Federalinės kelių transporto tarnybos (Kraftfahrzeugbundesamt) pildomoje pažeidėjų duomenų bazėje, į šio vairuotojo „sąskaitą” bus įrašyti du baudos balai.Jei atstumas mažesnis nei 22,5 metro, toks pažeidimas vertinamas 150 eurų bei 4 baudos balais ir dar teisės vairuoti automobilį suspendavimu 1 mėnesiui. Važiavote 15 metrų atstumu iki lyderio – 200 eurų, 4 balai, 2 mėnesiai be teisės vairuoti automobilį. Būna ir tokių, kurie prie 150 km/h greičio “prisiklijuoja” prie priekyje važiuojančio 7,5 ar mažesniu atstumu. Jie “apdovanojami” 250 euro pinigine bauda, 4 balais Flensburge bei netenka teisės vairuoti automobilį 3 mėnesiams. Beje, prisirinkus atitinkamą baudos balų kiekį, vairuotojai nukreipiami “savanoriškiems” mokymams, jiems tenka dar pabendrauti su psichologu, o kraštutiniu atveju – ir iš naujo eiti mokytis vairuoti. Sistema griozdiška, sutinkame, bet užtat pakankamai efektyvi. Tiesa, Lietuvos policija šiandien stengiasi atsisakyti senokai įteisintos baudos balų sistemos, teigdama, jog ji naudos neatneša. Na ir kaip ji duos naudos, jei nesutvarkyta nei pažeidimų apskaita, nei organizuota panaši į vokiškąją poveikio pažeidėjams sistema…

Nemažos baudos numatytos tiems vairuotojams, kurie be reikalo išvažiuoja į kairiąją automagistralės juostą, įsiterpdami tarp saugia distancija važiuojančių automobilių. Toks vairuotojas ir pats nesilaiko distancijos, ir paverčia pažeidėju tą, prieš kurio automobilį jis įsispraudė. Vokietijos automobilių klubo ADAC, atstovaujančio milijonų Vokietijos vairuotojų interesus, vyriausiasis juristas Marcus Schepe, komentuodamas naujus reikalavimus, pabrėžė, jog klubas visiškai palaiko naujas nuobaudas. “Net tais atvejais, kai kelio ruože greitis apribotas, vairuotojai privalo praleisti greičiau važiuojančius. Kairioji juosta skirta pralenkimui, todėl tam, kuris nelenkia lėčiau važiuojančio, nėra kas veikti kairiojoje eismo juostoje”. Taigi, mėgėjams važiuoti kaire juosta ir trukdyti greičiau važiuojantiems, Vokietijoje dabar gresia bauda iki dviejų mėnesinių pažeidėjo atlyginimų! Palyginkime su situacija pas mus, kai visi stengiasi truks pliš važiuoti kairiąja juosta…

Gali kilti klausimas – na, o kaip policija objektyviai nustatys, jog vairuotojas pavojingai nesilaikė distancijos? Nesijaudinkite, tam jau ne pirmi metai naudojami stacionarūs matuokliai su fotografuojančia įranga, montuojami ant viadukų virš autostradų, nesenai dalis patrulinių Vokietijos policijos automobilių buvo aprūpinti prietaisais, vienu metu matuojančiais ir važiavimo greitį, ir distanciją tarp automobilių. Net teisme nuginčyti pareigūnų parodymus vargu ar pavyks – patruliai autostradose dirba po du ir pagal Vokietijos įstatymus jie turi teisę būti liudininkais eismo taisyklių pažeidimų bylose. Tai kaip vargšui vairuotojui apsiginti, jei prieš jį “metamos” tokios techninės ir teisinės pajėgos? Nagi, labai paprastai – nedaryti pažeidimų. Beje, šia tokia paprasta ir kiekvienam prieinama galimybe išvengti kontakto su kelių policija ir galimos nemažos nuobaudos daugelis mūsų kažkodėl nepasinaudoja, mieliau bandydami po užfiksuoto pažeidimo “išsipirkti” siūlomu pareigūnams kyšiu, konfliktuodami su jais ar net teisdamiesi su policija.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

EN DE LT RU