Lietuva lenkia Vokietiją daugiau nei dešimtmečiu (LT)

LIETUVA LENKIA VOKIETIJĄ DAUGIAU NEI DEŠIMTMEČIU. BET NE VISUR…

Liucijus Suslavičius

Pridėję ranką prie širdies, pripažinkime – ne vienas mūsų linkęs laikyti Lietuvą daug kur, jei ne visose srityse, žymiai atsiliekančią nuo Vakarų Europos šalių. O Lietuvos pasiekimus vertiname kritiškai – kuo jau čia mes galime nustebinti pasaulį… Nustebinti gal ir ne visada galime, tačiau yra sričių, kur Lietuva jau senokai aplenkė gerokai didesnes ir toliau pažengusias šalis. Skundžiamės dar nedideliu kompiuterinės technikos naudojimo lygiu, bet štai jums faktas – senas automobilizacijos tradicijas turinčioje Vokietijoje, kur prieš 100 metų buvo įsteigta bene pirmoji pasaulyje specializuota vairuotojų rengimo mokykla, dar ir šiandien būsimi vairuotojai teorijos egzaminą laiko naudodamiesi popieriuje atspausdintais egzaminų bilietais. Vokietijos spauda nesenai kaip didelę naujovę pranešė, kad Vokietijos transporto ministras Manfredas Stolpe paskelbė, jog nuo 2007 metų šalyje teorijos egzaminas bus pradėtas laikyti, naudojant kompiuterių techniką! Manoma, kad kompiuterio monitoriuje rodomos realios eismo situacijos pareikalaus iš kandidatų į vairuotojus tikro gilaus Kelių eismo taisyklių reikalavimų suvokimo, o ne buko „popierinių” bilietų klausimų ir atsakymų „iškalimo” atmintinai tik tam, kad išlaikyti egzaminą.

Įtakingas Vokietijos automobilių klubas ADAC, atstovaujantis milijonų šalies vairuotojų interesus, pritarė ministro iniciatyvai su išlyga, kad po teorinio egzamino kompiuteriu priedanga nebus mėginama praktinį važiavimą gatvėmis pakeisti „važiavimu” kompiuterinio treniruoklio ekrane. Antroji ADAC specialistų pastaba liečia galimybę nesugebantiems naudotis kompiuteriu leisti, kaip ir dabar, egzaminą laikyti raštu, atsakant į popieriniame biliete išspausdintus klausimus. Žodžiu, Vokietijos vairuotojų dar tik laukia susitikimas su nauja egzaminavimo tvarka, su absoliučiai objektyviu emocijų neturinčiu kompiuteriu, ir jie jau jaučia stresą.. Gi pas mus jau kelios vairuotojų kartos, turbūt, neįsivaizduoja kitokio teorinio egzamino, kaip laikomo prie kompiuterio. Tad nereikia skubėti nužeminti savo šalies, teigiant, kad joje viskas prasčiau nei kitur, o žmonės atsilikę. Tiesa, nesame tokie tvarkingi, kaip kad ir tie patys vokiečiai. Jie labai rimtai žiūri į būsimus vairuotojus vairuoti mokančių instruktorių rengimą. Yra priimtas netgi specialus „Vairavimo mokytojų įstatymas”, pagal kurį kiekvienas vairavimo instruktorius kas du metai privalo kelti kvalifikaciją specialiuose kursuose ir tik tada jam pratesiama instruktoriaus licencija. Priešingu atveju jis automatiškai netenka teisės mokyti būsimus vairuotojus (ir darbo). Kai palygini su situacija Lietuvoje, kada baigę pilną ir atrodytų, pakankamą vairavimo mokyklos kursą būsimieji vairuotojai ieško „tikro” instruktoriaus, kuris padėtų pasirengti praktiniam egzaminui, darosi aišku, kad vairuotojų rengimo srityje tikrai atsiliekame. O gal tai tikslingai vykdoma politika – rengti vairuotojus bet kaip, žinant, kad neišlaikę egzamino, jie grįš mokytis papildomai ir vėl mokės vairavimo mokyklai pinigus? Beje, Lietuvoje „šlubuoja” ne tik praktinis būsimų vairuotojų mokymas. Nustebsite, bet 2004 metais teorinį egzaminą iš pirmo karto išlaikė 75,2 procento pasirengusių jam savarankiškai ir 67,1 procento, kelių eismo taisyklių žinias įgijusių vairavimo mokyklose. Išvadas darykite patys…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *