MAITINIMO SISTEMOJE – SLOPINTUVAS
Degalų įpurškimo sistema „common rail” šiuo metu yra pripažįstama pačia efektyviausia, vis daugiau motorų gamintojų stengiasi ja aprūpinti jei ne visus, tai bent dalį siūlomų variklių. Tačiau net ši pažangi techniškai sistema neišvengė vieno trūkumo, charakteringo visoms žinomoms maitinimo sistemoms – degalų pulsacijos sistemoje. Šiuos pulsavimus, iššaukiančius netolygų degalų įpurškimą, sukelia degalų siurblio ir sistemoje esančių vožtuvų darbo netolygumas. Iki šiol buvo laikoma, jog tai „įgimtas” maitinimo sistemų trūkumas, reiškinys, kurio pašalinti neįmanoma.
Tačiau atsirado žmonių, nepatikėjusių šia visuotinai priimta aksioma. Smulkus automobilių komponentų gamintojas – Vokietijos firma „Freudenberg” šiemet pristatė jos specialistų sukurtą nesudėtingą įtaisą – hidraulinį kaupiklį, kuris, įjungtas į variklio maitinimo sistemą, sugeba išlyginti slėgio, o tuo pačiu ir į cilindrus paduodamo degalų kiekio netolygumus, pagerindamas variklio darbo efektyvumą. Firmos „Freudenberg” atstovas teigia, jog keliais procentais sumažėja degalų sąnaudos, šiek tiek išauga realus variklio galingumas, sumažėja teršalų koncentracija išmetamose dujose. Hidraulinis kaupiklis – nedidelis storasienis cilindras su cilindrine spyruokle, spaudžiančia stūmokliuką. Spyruoklė paskaičiuota optimaliam įpurškimo sistemoje išvystomam darbo slėgiui, tad, vos tik slėgis įpurškimo sistemoje krenta, spyruoklė spustelį stūmokliuką žemyn. Šis savo ruožtu, pasiunčia į sistemos vamzdelius tokį kaupiklyje esančių degalų kiekį, kad slėgio kritimas kompensuojamas. Ir atvirkščiai, sistemoje dėl rezonansinių svyravimų slėgiui šoktelėjus virš normos, kaupiklis „priima” perteklinį degalų kiekį – stūmokliukas pakyla, suspausdamas spyruoklę. Elementaru, tiesa? Ir panašu, kad būtent toks mechaninis, o ne elektroninis degalų slėgio sistemoje svyravimų slopintuvas, nereikalaujantis nei reguliavimo, nei priežiūros, gali iš tikrųjų prisidėti prie variklio darbo optimizavimo. Pagyvensim – pamatysim…