PASAKĘS ,,A”, KONCERNAS ,,MAN” SAKO ,,B”
Liucijus Suslavičius
Apsukrūs reporteriai Vokietijos miestų gatvėse jau ne kartą spėjo užfiksuoti nematytą didele mėlynai dažyta kabina sunkvežimį žema važiuokle. Prityrusiems ekspertams iš žurnalo ,,Lastauto und Omnibus” užteko vieno žvilgsnio tam, kad nustatyti, jog tai dar vienas koncerno MAN produktų –netrukus pasirodysiantis rinkoje ,,lengvos klasės” MAN TG-B, skirtas visų pirma krovinių išvežiojimui miestuose. Sunkvežimio kilmę išdavė moderni jau daugeliui ir Lietuvoje matyto magistralinio vilkiko MAN TG-A kabina, gal kiek ir per didelė mažiems ,,naujoko” ratams, kurių padangų dydis – 215/75R17,5, bet užtat tikrai komfortiška – plati, ilga, aukšta, su iš išorės per dideles kvadratines dureles iš abiejų šonų prieinamu bagažo skyriumi. Jame galima susidėti įrankius, darbo rūbus, kitą vairuotoju reikalingą bagažą. Tiesą sakant, kitose tradicinėse vietose po kėbulu vietos nedaug – čia ir degalų bakas, stabdžių sistemos resiveriai, duslintuvas su katalizatoriumi. O ir prieiti neparanku, nes sunkvežimio šonuose – nuo palindimo po juo saugančios plieninės apsaugos juostos. Vien didele kabina nieko pernelyg nenustebinsi, bet iš ,,vyresniojo brolio” TG-B perėmė taip pat visą kabinos įrangą bei sprendžiant pagal prietaisus skydelyje – ir visą elektroninį magistralinio vilkiko ,,įdarą”.
Kol kas negausi iš gamintojo ,,prasisunkusi” informacija apie naujo modelio techninius duomenis leidžia daryti išvadą, kad nuo šiandien dar gaminamų ,,LE” šeimynos automobilių MAN TG-B skirsis varikliais. Šešių cilindrų 6,9 litro darbo tūrio dyzelis D 0836 gauna ,,common rail” tipo įpurškimo sistemą ir bus siūlomas 280 AG ir 326 AG galios variantais, o mažas 4 cilindrų 4,6 litro darbo tūrio dyzelis dar tobulinamas, ir informaciją apie jį MAN tikriausiai pateiks vėliau.Tačiau galima tikėtis, kad panaudojus naują įpurškimo sistemą, padidės ir galia (dabar – 140-180 AG), ir variklio išvystomas sukimo momentas. Reikia manyti, MAN nenorės nusileisti senam konkurentui – ,,Daimler Chrysler”, siūlančiam šioje kategorijoje modifikacijas su automatizuota pavarų dėže, ir tokį sankabą ,,taupantį” agregatą montuos į TG-B šeimynos modelius.
Važiuoklė kis mažiausiai – išlieka tas pat eksploatacijoje pasiteisinęs hipoidinis varantysis tiltas, stabdžių sistema su ABS, parabolinės išilginės lingės arba pneumopakaba. Vėliau turėtų pasirodyti statybininkams ir komunalininkams skirtas 4×4 variantas su didesnio skersmens ratais.
MAN TG-B kiek ,,suardo” iki šiol egzistavusį sunkvežimių MAN klasifikavimą, nes numatyta, jog šios šeimynos sunkvežimiai bus gaminami 12-18 tonų didžiausios leistinos masės ir todėl pakeis tiek dalį dabartinių lengvos ,,LE”, tiek ir vidutinės ,,ME” šeimynų krovininių ,,manų”. Tačiau viskas vėl atsistos į savo vietas, kai 2005- siais bus pradėta lengviausios šeimynos – MAN TG-C, kurios didžiausia leistina masė nesieks 12 tonų – gamyba.
Nuotrauka – ,,Lastauto und Omnibus”