MB Safety truck (LT)

MERCEDES BENZ SAFETY TRUCK – ATEITIS PRASIDEDA ŠIANDIEN

Vokietijos automobilių klubas ADAC – įtakinga visuomeninė organizacija, jungianti milijonus Vokietijos vairuotojų ir nuosekliai ginanti jų interesus, kreipėsi į krovininių automobilių gamintojus su pasiūlymu kuo greičiau pradėti krovininių automobilių komplektavimą automatinėmis stabdymo sistemomis. ADAC remiasi savo gelbėjimo tarnybos pateiktais duomenimis, kurie vienareikšmiškai teigia – jei sunkvežimis nestabdydamas rėžiasi į lengvųjų automobilių kolonos galą, paskutiniojo kolonoje automobilio keleiviai praktiškai neturi šansų likti gyvi, kitų kelių automobilių keleiviai sunkiai sužalojami. Tas pat paskytina ir apie tuos atvejus, kai sunkvežimis atsitrenkia į kito sunkvežimio galą – vairuotojui išlikti gyvam galimybė yra minimali.

Be abejo,problemos aktualumą supranta ne tik ADAC, bet ir sunkvežimių gamintojai. Briuselyje gegužės viduryje koncernas “DaimlerChrysler” pristatė gausiai sukviestiems politikams bei masinės informacijos priemonių atstovams serijinį “Mercedes Benz Safety Truck”. Techniškai tai yra “Mercees benz Actros” šeimynos automobiliai, kurie papildomai sukomplektuoti stabilumo palaikymo sistema, važiavimo juostos laikymosi kontrolės sistema, tempomatu su atstumo palaikymo sistema bei avarinio stabdymo sistema, pavadinta “Active Brake Assistent”. Ji remiasi tempomatu su atstumo palaikymo sistema. Kai sunkvežimis prisiveja lėčiau judančią koloną, trys automobilio priekyje įrengti radarai atstumu iki 150 metrų užfiksuoja kliūtį. Jie matuoja ir lygina priekyje judančių automobilių greitį su savojo automobilio greičiu. Jei skirtumas yra pavojingai didelis, vairuotojas nedelsiant įspėjamas šviesos signalu prietaisų skydelyje ir specialiu garso signalu. Jei vairuotojas nereaguoja, sistema pati ima stabdyti maždaug 30 procentų galia. Ir jei net ir dabar vairuotojas nieko nedaro, “elektroniniai smegenys” duoda komandą stabdžių sistemai stabdyti visa jėga. Tragiškos situacijos, kai nestabdomas 40 tonų autotraukinys rėžiasi į priekyje važiuojančius ar stovinčius, išvengta! Na, žvelkime praktiškai – ne visada kelio sąlygos, važiavimo greitis net ir elektroniniam “Active Brake Assisten” laiku sureagavus, leis visiškai išvengti užvažiavimo, tačiau bet kuriuo atveju, jei sistema veikia, susidūrimo greitis bus minimaus, atitinkamai lengvesnės ir pasekmės.

“Safety Truck” pristatymo metu kalbėjęs koncerno valdybos narys Andreas Renschleris apgailestavo, kad transportininkų susidomėjimas naujomis “DaimlerChrysler” siūlomomis saugumo užtikrinimo sistemomis dar nedidelis. Koncernas per metus Europoje parduoda 75 tūkstančius sunkiosios klasės “mersedesų”, tačiau tik 13 tūkstančių pirkėjai užsisakė tempomatą su atstumo palaikymo sistema, tik 14,6 tūkstančio – važiavimo juostos laikymosi kontrolės sistema. Aišku, galima suprasti ir transportininkus – už aukščiau suminėtas keturias saugumo užtikrinimo sistemas reikia papildomai sumokėti 6500 eurų, ir dažnas firmos savininkas ryžtasi rizikuoti ir sutaupyti tą sumą. Padėties nepakeitė net “DaimlerChrysler” lėšomis pravedamas ilgalaikis eksperimentas, kuriuo siekiama įrodyti “saugumo paketo” naudą. Jau metai, kaip Europos keliais rieda 500 sunkiųjų “mersedesų”, sukomplektuotų visomis keturiomis saugumo sistemomis. Jų avaringumas lyginamas su dar 500 analogiškų autotraukinių, neturinčių šios įrangos avaringumu. Nors statistika vienareikšmiškai byloja – “saugumo paketas” kelis kartus sumažina sunkios avarijos tikimybę, bet norinčių sutaupyti eismo saugumo sąskaita ir tikinčių, kad jų automobilis niekada į avariją nepateks, skaičius, eja nemažėja. Todėl “daimlerChrysler” atstovas ir sukvietė į savojo saugaus sunkvežimio pristatymą ne tik žurnalistus, bet ir politikus, tikėdamasis, jog šie, akivaizdžiai pamatę, jog saugumą užtikrinti įmanoma, galu gale ryšis politiniams sprendimams naujų įstatymų, finansinio skatinimo ir kitokiomis formomis. Laikas nelaukia – kiekviena uždelsta diena – tai naujos avarijos, didesnis jose nukentėjusių skaičius.

Pagal užsienio spaudą parengė L.Suslavičius

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

EN DE LT RU