Mėlynasis žaibas (LT)

,,MĖLYNASIS ŽAIBAS” IŠ DJEPO

Liucijus Suslavičius

Mėlyna spalva tradiciškai dažomi Prancūziją atstovaujantys lenktynių automobiliai. Mėlyni buvo ,,Bugatti” ir ,,Talbot-Lago”, skaisčiai mėlyna spalva tarp konkurentų išsiskirdavo sėkmingiausi pokario metų prancūziški sportiniai automobiliai ,,Alpine”, savo laiku sėkmingai konkuravę su ,,Porsche”. Vėliau sportinių kupė ,,Alpine”, gamintų panaudojant lengvųjų automobilių ,,Renault” agregatus, era baigėsi, gamykla perėjo koncerno ,,Renault” nuosavybėn, ir nuo tada Djepe gaminami ypatingi įvairių automobilių ,,Renault” modeliai. Ypatingi, nes su serijiniais ,,Renault” jie neretai turi tik pavadinimą, kėbulo skeletą ir kai kurias išorės detales. O konstrukcija – visai kitokia, kaip ir garsiausiems superkarams prilygstantys parametrai. Pavyzdžiu galime paimti kad ir ,,Renault Clio”, bet ne serijinį, pagamintą Bijankūre, o ,,Clio V6″ iš Djepo. Šiaip jau ,,Clio” – simpatiškas moteriškas” automobilis, bet štai ,,Clio V6″ suvaldys (ypač, jei norės ,,išspausti” iš jo viską ką galima), toli gražu ne kiekvienas vyras. Šiaip ar taip, šis automobilis iki 100 km/h įsibėgėja greičiau nei per 6 sekundes, jo maksimalus greitis – 240 km/h. Ryškiai mėlyni ,,Clio V6′ yra dviviečiai, nes vietoje galinių sėdynių riaumoja skersai kėbulo sumontuotas 3 litrų darbo tūrio V-6 variklis, išvystantis 255 AG (arba 29 AG daugiau, nei ankstesnis lenktyninis ,,Clio’ variantas). Variklį perkėlus iš priekio į vidurį, pasikeitė automobilio svorio pasiskirstymas tarp priekinio ir galinio tiltų. Teko iš esmės peėrdirbti automobilio pakabą, ją sustiprinant ir praplatinant. Ratai – 18 colių skersmens, lieti iš lengvojo lydinio. Juos tiekia italų firma ,,O.Z.” Automobilis praplatintas, turi ,,plačiaburnį” priekinį buferį ir dar oro priėmėjus šonuose prieš galinius varančiuosius ratus. Na, o norint, kad ,,Clio V6″ vis tik būtų identifikuotas kaip ,,Renault” gaminys, jam pritaikyti ksenoniniai ,,civilinio” modelio žibintai bei firminis falšradiatorius.

,,Superclio” Vakarų Europoje kainuoja maždaug 40 tūkstančių eurų. Jis skirtas mėgėjų ir pradedančiųjų profesionalų startams žiedinėse lenktynėse, tokiose kaip pavyzdžiui, Vokietijoje rengiamas 8 lenktynių ,,Renault” markės čempionatas ,,Clio V6 – Trophy”. Tačiau niekas nedraudžia važinėti juo ir keliais bei gatvėmis, gąsdinat kitus vairuotojus galingo variklio riaumojimu bei erzinant didelių sportinių automobilių vairuotojus – juk pavyti spurtuojantį ,,Clio V6″ gali tik retas kuris iš serijinės gamybos automobilių.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *