Nauji modeliai Ford Transit (LT)

2006 – JŲ “FORD TRANSIT”

Laikas bėga nepastebimai – rodos, visai nesenai aprašinėjome naujos kartos “Ford Transit” konstrukcijos ypatumus, dalyvavome pirmųjų į Lietuvą pristatytų šio modelio automobilių pristatyme, o šiandien staiga pasirodo, kad populiariajam “tranzitui” jau “suėjo” nei daug nei mažai – 5 metai, ir gamintojas ruošiasi rimtai jo modernizacijai. Tiesą sakant, tai padaryti tiesiog būtina, nes konkurentai – “Sprinter” (Daimler Chrysler), LT (Volkswagen), “Ducato” (Fiat), “Boxer” (Peugeot) ir kiti tuoj – tuoj bus atnaujinti.

Kaip visada daroma modernizuojant savo “gyvenimo pusamžį” pasiekusį automobilį, pagrindiniai konstrukcijos elementai nebūna keičiami, tad revoliucingų naujovių tikėtis nereikia. Paprasčiausiai gamintojas panaudos tinkamiausius pastarųjų metų patobulinimus, jau pasiteisinusius kituose savo automobiliuose. Kad “Transit” kuo geriau atitiktų šiandieninius aplinkos apsaugos reikalavimus ir tuos lūkesčius, kuriuos išsako nuolatinio naftos produktų kainų kilimo varginami transportininkai, visi į jį montuojami dyzeliai bus komplektuojami tik su taip pat modernizuota “common rail” tipo įpurškimo sistema. Kad patenkinti tuos klientus, kuriems reikalinga modifikacija su didesnės galios motoru, iki šiol “tranzituose” su priekinių ratų pavara naudojamas 2,0 litro darbo tūrio dyzelis bus “pragręžtas” tiek, kad darbo tūris išaugtų iki 2,2 litro, o išvystoma galia būtų ne mažesnė kaip 100 kW (136 AG).

Modernizuotas modelis turi skirtis nuo savojo pirmtako, todėl, nekeisdami kėbulo konstrukcijos, langų ir durų angų dydžio ir formos, dizaineriai gerokai pasidarbavo ties transporterio “veidu” (ne veltui tokia modernizacija angliškai dažnai vadinama “face lifting” arba “veido pataisymu”). Tiesą sakant, kuklokas ir neįsimenantis dabartinis “Ford Transit” priekis naujame variante atrodys kur kas labiau iššaukiančiai, kažkuo primins už Atlanto gaminamų krovininių “fordų” išvaizdą. Juodame apverstos trapecijos formos su trimis dideliais horizontaliais plyšiais falšradiatoriuje dominuoja gerokai padidintų matmenų “slyva” – firminė “Ford” emblema, iš šonų jį įrėmina dideli, užeinantys net į variklio gaubtą kampuoti žibintų stiklai. Panašius turi “mažasis brolis” – “Ford Connect”, bet “tranzite jie dar didesni ir labiau “užversti” į viršų. Tai padaryta specialiai, kad geriau būtų pastebimi virš pagrindinių žibintų “įkurdinti” posūkių rodikliai.

Priekinius statramsčius dengia juodo plastiko apdaila, ir žiūrint iš toliau, priekinis stiklas tiesiog “susilieja” su šoniniais, sudarydamas vientiso elemento įspūdį. Be abejo, pakeitus išorę, būtų tiesiog aplaidumu nepataisyti ir vidaus dizaino. Todėl modernizuotame “Transit” rasime naują prietaisų skydelį, suteikiantį vairuotojo darbo vietai daugiau jaukumo, o svarbiausia, kai ir konkurentų automobiliuose pavarų perjungimo svirtis buvo perkelta į prietaisų skydelį ir gavo jau tradicinę džoistiko formą.

Modernizuoto “Ford Transit” gamybos pradžia prognozuojama 2006 metų pirmame ketvirtyje.

Pagal užsienio spaudą parengė L.Suslavičius

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *