Neoplan Starliner (LT)

“ŽVAIGŽDŽIŲ LAINERIS”: ANTROJI KARTA

Liucijus Suslavičius

Praėjusių metų gegužės viduryje ilgametis autobusų “Neoplan” naudotojas slidinėjimo sporto klubas “Bayer Uerdingen” iš gamyklos Mioringe atsiėmė trečią iš eilės aukščiausios penkių žvaigždučių kategorijos autobusą “Neoplan Starliner N 516/3”. Lyg ir niekuo nepasižymintis įvykis, jei ne tai, kad nuo 1997 metų, kai “Neoplan” pradėjo šio 13,7 metro ilgio triašio 52 vietų savo gamos flagmano gamybą, tai jau tūkstantasis “Starliner” (“Žvaigždžių laineris”) egzempliorius. Šie turistiniai laineriai eksploatuojami 400 – se transporto firmų, ir dar niekas nesiskundė nei jų komfortu, nei pagaminimo kokybe. Tai vienas sėkmingiausių aukščiausios klasės autobusų modelių Europoje. O juk, pavyzdžiui, “Daimler Benz”, 1993 metais pabandęs patekti į prestižinių autobusų sektorių, sugebėjo gauti užsakymą tik vienam vieninteliam su “Starliner” palyginamo turistinio autobuso “Mercedes Benz O 404” triašiam egzemplioriui. O “Starliner”, nepaisant aukštos kainos – 2000-siais metais jis kainavo 420 tūkstančių dolerių – populiarumas nemažėjo. Maža to, jis iškovojo “Coach of the Year 2000” titulą. Specialistus, ir ne tik juos, sužavėjo naujoviškas dizainas, ypač – A raidės formos pagrindinis autobuso stogą palaikantis statramstis.

Bet viskam savas laikas – kad vėl atsiplėšti nuo konkurentų, “Neoplan”, dabar įeinančiam į holdingą “NeoMAN” parengė ir pernykštėje jubiliejinėje parodoje IAA pristatė antrosios kartos “Starliner”pačiame prabangiausiame “penkių žvaigždučių” išpildyme. Nors bendra koncepcija išliko ta pati – triašis (6×2/4 tipo važiuoklė) 13,9 metro ilgio 50 vietų superaukštagrindis 2,55 metro pločio turistinis laineris su gale įrengtu 480 AG turbodyzeliu MAN D2876 LOH , autobusas “aprengtas” visiškai nauju kėbulu. Nėra nei vieno dizaino elemento, kuris primintų pirmąjį “Starliner”, absoliučiai viskas atnaujinta – nuo silueto iki ratų nišų formos.

Taigi, apie siluetą. Jis tikrai ne toks, kaip kitų šiandien gaminamų autobusų. Sunkus, masyvus autobuso kėbulo “luitas”, ypač aukštas gale, ties viduriu sužemėja ir iš karto priekyje stogą laikančio statramsčio staigiai pereina į maždaug 45 laipsnių kampu palenktą didžiulį priekinį panoraminį keleivių salono stiklą Jį įrėmina šoninėje projekcijoje tarsi “išsikleidžiantys” – vienas į viršų, kitas – į apačią – statramsčio elementai. Apie tai sunku papasakoti, reikia pamatyti pačiam. Vairuotojo skyrius – taip pat su panoraminiu, tačiau vertikaliu priekiniu stiklu ir kampu žemyn nueinančiais šoniniais stiklais. Na, o gale, aukštai aukštai – širdelės formos užpakalinis keleivių salono stiklas, švelniai išlenktas pagal galinės sienutės liniją. Be abejo, galima pasakyti – va šito tai jau per daug, ir tikrai būsite teisūs, bet sutikite – tai gražu. Ne prasčiau ir viduje. Pakėlus akis į salono lubas, pamatome ne tai fantastiniam kosminiam laivui, ne tai ateities lėktuvo salonui daugiau tikėtiną interjerą su švelnią šviesą skleidžiančiomis ištisinėmis juostomis – žibuntais, po dvi kiekviename lubų šone. Ir, aišku, tame salone yra viskas, ko tik gali prireikti keleiviams – televizoriaus ekranas, stereofoninė audioįranga su sabuferiais, itin efektyvi ir turinti labai platų reguliavimo diapazoną kondicionavimo sistema, virtuvėlė, tualetas ir t.t. Bagažinė – net 14 kūbinių metrų talpos. Aišku, galimas ir kiek kuklesnis – keturių žvaigždučių variantas, bet šiaip jau firma nusiteikusi gaminti “Starliner 2” tik triašiame variante su patogiu keleiviams 900 mm atstumu tarp sėdynių eilių.

Pasigrožėję komfortišku interjeru, dar paieškokime techninių naujovių. Štai, vairuotojas automatizuotos pavarų dėžės “Tipmatic” pavaras junginėja svirtele prie vairo, amortizatoriai pakaboje – su elektroniniu valdymu, visų ratų stabdžiai – diskiniai su antrosios kartos ABS, žibintai – ksenoniniai, viena žibintų pora pasisuka į tą pusę, kur sukamas vairas. Planuojama netrukus pasiūlyti užsakovams ir variantą su 530 AG varikliu. Kai kas teigia, jog “Neoplan” paskubėjo pristatyti “Starliner 2”, kuris jau mėginamas lyginti su prabangiausiu lengvuoju automobiliu “Maybach”, ne šiaip sau. Jo debiutas – tai lyg ir noras pabrėžti, jog ilgamečio firmos šefo Bobo Lee perėjimas pas konkurentus – Turkijos autobusų firmą “Temsa” niekaip neatsiliepė “neoplanų” kokybei – jie ir toliau išlieka pačiais stilingiausiais turistiniais autobusais Europoje.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *