Opel Meriva (LT)

,,Opel Meriva”: sumanytas Vokietijoje, “aprengtas” Brazilijoje, gaminamas Ispanijoje

L. Suslavičius

Minivenai ,,Opel Zafira” ir ,,Opel Agila” šiuo metu yra savųjų rinkos segmentų lyderiai Vokietijoje. Norom ar nenorom užleidęs ,,didelio formato” minivenų rinką ,,dvyniams” VW ,,Sharan”/,,Ford Galaxy” bei prancūziškam ,,Renault Espace”, vokiškasis ,,General Motors” padalinys ,,atsigriebė”mažesnių šio vis populiarėjančio automobilių tipo kategorijose.Bet dar liko nemažas ,,plyšys” tarp miniatiūrinės ,,Agila” ir septynvietės tris sėdynių eiles turinčios ,,Zafira”. Kad nepalikti konkurentams šanso įsiterpti tarp sėkmingai pardavinėjamų ,,Opel” minivenų, buvo nuspręsta sukurti dar vieną kompaktišką vienatūrį, penkiavietį, bet didesnį ir komfortiškesnį, nei mažoji ,,Agila”.

,,Meriva” – taip pavadintas naujasis ,,opelis” – koncepciją sukūrė ir konkrečius techninius sprendimus parinko ,,Opel” tarptautinis techninio vystymo centras Riūselshaime, Vokietijoje, jo dizainą – Brazilijoje, San Paulo mieste esantis,,General Motors” dizaino- inžinierinis centras, o gamins jį ,,Opel” gamykla Saragosoje(Ispanija). Konstrukcija- tipiška šiuolaikiniams ,,opeliams”:variklis priekyje skersai, pavarų dėžė- penkialaipsnė, varomieji ratai – priekiniai. Varikliai parinkti iš ,,Opel Astra” gamos, keturių cilindrų benzininiai arba dyzeliniai, jų darbo tūris – nuo 1,6 iki1,8 litro, galingumo diapazonas – nuo 75 iki 125 AG. Dinamika, valdomumas, ,,laikysena” kelyje iš esmės nesiskiria nuo modelio ,,Zafira”, už kurią naujasis vienatūris trumpesnis 27,5 centimetro, tačiau turi beveik tokio pat ilgio bazę – 2630 mm (,,Zafira” – 2694mm). Tad 4042 mm ilgio ,,Meriva” ne tik proporcijos kitokios, bet kitoks ir komforto lygis salone. Jau vien tai, kad galinė sėdynių eilė neįsprausta tarp ratų nišų vidurio, didina važiavimo patogumą, nes, pavyzdžiui, sėdėti trims vyrams galinėje ,,Zafira” sėdynėje tikrai nėra patogu. Jei vertinti saloną, tai kaip tik jo galinės dalies išplanavimas vėl parodė ,,Opel” konstruktorių sumanumą ir yra vienas didžiausių ,,Meriva” pliusų. Kaip ir dera universalios paskirties automobiliui, jo galinės sėdynės padarytos sulankstomomis, kad būtų kur pasidėti didesnį pirkinį ar bagažą. Bet jos visos trys sulankstomos atskirai, atskirai pastumiamos pirmyn ar atgal. Tad kiekvienas, sėdintis gale, gali pasirinkti jam patogiausią sėdynės padėtį ir atstumą iki priekyje sėdinčio. Jei važiuojama keturiese, sulanksčius ir nustūmus vidurinę sėdynę, abu gale sėdintys keleiviai kompaktiškame vienatūryje jausis kaip vidutinės klasės sedane – vietos kojoms į valias, pečiais nesiliečiama. Žodžiu, salono galinės dalies perplanavimo variantų pakankamai daug, kad išspręsti bet kokią keleivių ir krovinių gabenimo problemą.

Demonstruodama naujas idėjas ir kūrybišką ,,Opel” inžinierių mąstymą, ,,Meriva”turėtų įtvirtinti firmos pozicijas rinkoje. Tačiau vien išradingų sprendimų tam nepakanka, automobiliui reikia dailaus, pirkėjo akį traukiančio ,,rūbo”, tad dizaineriai pritaikė vienatūriui ką tik debiutavusios trečiosios kartos ,,Opel Vectra” dizaino elementus, arba, kaip pasakė vienas iš firmos vadovų Hansas Demandas, ,,naują ,,Opel” dizaino kalbą”, kuri leidžia sriaute iš karto atpažinti naujos kartos automobilius su žaibo emblema ant kapoto. Bet manyčiau, jog būsimiems ,,Meriva” pirkėjams dar labiau imponuos tai, kad mažame vienatūryje jie ras interjerą, sukurtą iš tokių pat medžiagų ir taip pat kruopščiai, kaip žymiai didesnės ir brangesnės ,,Vectra”.

Europoje ,,Opel Meriva” bus pristatyta rugsėjo mėnesį Paryžiaus automobilių salone, o serijinė gamyba prasidės 2003-jų pradžioje gamykloje Saragosoje. Norite šį šaunų automobiliuką įsigyti anksčiau? Galima – Brazilijoje šių metų rugpjūtyje San Žose dos Kampos gamykloje bus surinkti pirmieji tūkstančiai ,,Chevrolet Meriva”…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *