,,Pontiac Vibe” – antrą kartą ant to paties grėblio?
L. Suslavičius
Nesenai koncerno ,,General Motors” padalinys ,,Pontiac” nutraukė tik 2001 modeliniais metais pradėtą SRV (Sport Recreation Vehicle) tipo modelio ,,Aztek” gamybą. Šis pirmuoju ,,Pontiac” markės 4×4 tipo automobilių įvardintas savotiško išorės ir vidaus dizaino universalas JAV rinkoje patyrė visišką fiasko. Tiesą sakant, tai nenustebino – kažkuo į paskutinės kartos ,,Opel Kadet” panašus ,,kuprotas” ir aukštas ,,Aztek” nebuvo patrauklus. Kaip pareiškė pats ,,General Motors” vadovas Bobas Lutzas, ,,Aztek” – ,,ilgakojis” miniveno ir džipo hibridas – gali patikti taip, kaip patinka bjaurus šuo”. Jis netgi surado kaltuosius dėl nesėkmės – koncerno rinkodaros specialistus, kurie anot B.Lutzo, nekreipia dėmesio į siūlomo daminti naujo modelio dizainą, o tik stengiasi ,,prikišti” į automobilį kuo daugiau elektronikos, taip tikėdamiesi suvilioti būsimus pirkėjus. Ko gero, šiuose žodžiuose yra tiesos, nes dauguma žmonių, net norintis išsiskirti jaunimas ( o ,,Aztec” buvo kuriamas jaunam pirkėjui) įsigyja automobilius vadovaudamiesi principu ,,Patinka – nepatinka” ir todėl labiau domisi automobilio išvaizda ir komfortu, o ne jame sumontuotos elektroninės įrangos gausa ar galimybėmis. Susidomėjimas įranga ateina vėliau, kai pradedama tuo automobiliu važinėti. Aišku, yra ir technikos fanatų, kuriems svarbiausia kaip tik įrangos gausa ir modernumas, bet jie nėra pirkėjų dauguma.
Tačiau, nutraukęs nepopuliaraus ,,Aztek” gamybą, ,,Pontiac” nedelsiant paleidžia nuo konvejerio į tuos pačius jaunus pirkėjus orientuotą naują analogiškos klasės ir gana panašų penkiadurį penkiavietį ,,Vibe”, kurį gamina kartu su ,,Toyota” bendroje amerikiečių – japonų įmonėje NUMMI. Naujasis modelis sukurtas ant ,,Toyota Corolla” platformos su 1,8 arba 2,0 litro darbo tūrio 4 cilindrų varikliais, išvystančiais atitinkamai 130 arba 180 AG. Visų ratų pakaba – nepriklausoma, kas liudija, jog ,,Vibe” nepretenduos į ,,tikro” visureigio titulą ir pasitenkins ,,miesto džipo” vardu (jei tai bus 4×4 tipo modifikacija, nes bazinis ,,Vibe” modelis turi tik priekinių ratų pavarą). ,,Pontiac Vibe” problema tame, kad šiandien jis amerikiečiams mažokas, jo varikliai – nepakankamai galingi, o pravažumas geriausiu atveju vidutinis. Automobilio kūrėjai bando sužaisti jo sportiškumu – variante GT ,,Vibe” turi mechaninę šešių laipsnių pavarų dėžę, jis gali būti komplektuojamas 17 ir net 18 colių skersmens ratų diskais vietoje standartinių 16 colių. Bet jo eksploatacinėse savybėse tai niekaip neatsispindi. Tiesa. išvaizda kur kas labiau priimtina vartotojui, nei nelaimingojo ,,Aztek” – joje mažiau ekstravagancijos, labiau pažįstamas ,,Pontiac” būdingas priekis. Na, ir žinoma, tam tikru pliusu yra beveik japoniška kokybė. Bet kažkodėl atrodo, kad siekdami pirkėjų palankumo, ,,Pontiac” rinkodaros specialistai ,,antrą kartą užlipo ant to paties grėblio” ir vėl ,,gaus per nosį”. Pernelyg artimi yra šie du automobiliai, ir pirmojo nesėkmė rinkoje negali neatsiliepti antrajam.