Padangos DURA SEAL (LT)

PADANGOMS – „DURASEAL” TECHNOLOGIJA

Liucijus Suslavičius

Kažkada, automobilizacijos aušroje, didžiule problema vairuotojams ir dviratininkams buvo…pasagvinės. Taip, pasagvinės, kuriomis prie arklių kanopų tvirtinamos pasagos. Prieš šimtą metų keliuose vyravo arklių vežimai ir arklių traukiami omnibusai, tad visi keliai buvo sėte nusėti pamestomis pasagvinėmis, kurios negailestingai badė pneumatines padangas. Daugybė išradėjų ieškojo būdų, kaip apsaugoti padangas nuo pradūrimo, bet tik tada, kai keliuose nebeliko arklinių vežimų, vairuotojus daug dešimtmečių kamavusi problema išsisprendė savaime. Išsisprendė, bet ne visiškai – vinys, varžtai, įvairios aštrios geležėlės nors ir retai, bet pasitaiko ant kelio ir kažkam sugadina padangą ir nuotaiką…Tad reguliariai pasirodo nauji sprendimai, skirti išeliminuoti tegu ir retus, bet vis dar pasitaikančius padangų pradūrimus. Beje, pasirodo, kad tai aktualiau ne lengviesiems automobiliams, o sunkiasvoriams krovininims, kurių ir padangos gerokai brangesnės, ir pastebėti, kad jos leidžia orą, sunkiau, ypač, kai gale sumontuoti sudvejinti ratai.

Šiandien naujų statybose naudoti skirtų sunkvežimių „Renault Kerax” pirkėjams siūloma „apauti” šiuos darbui sunkiomis kelio sąlygomis skirtus automobilius naujos kartos padangomis „GOODYEAR Omnitrac”, pagamintomis naudojant „DuraSeal” technologiją. Jos ypatumas – padanga „sugeba” pati automatiškai užtaisyti nedidelius įpjovimus ir pradūrimus, todėl dažniausia be jokio remonto tokia padanga gali būti naudojama, iki visai nudils jos protektorius. Vairuotojas gali ir nesužinoti, nuo ko nežymiai sumažėjo slėgis – ar todėl, kad nesandarus oro vožtuvas, ar todėl, kad padanga buvo pradurta.

Tokių unikalių padangos savybių priežastis – padangoje yra vidinis įdėklas, savo struktūra primenantis iš gumos dalelyčių susidedantį žele. Kai aštrus daiktas praduria padangą, klampi masė, padangoje esančio oro slėgio spaudžiama, įsiskverbia į pradurtą ar prarėžtą vietą ir ją užkemša, sustingdama ir sudarydama nelaidų orui kamštį arba apgaubia tą į padangą įsiskverbusį svetimkūnų orui nelaidžiu kamščiu. „GOODYEAR” specialistų teigimu, jų sukurtas želė garantuotai „užlopo” skyles iki 6 mm skersmens. Dabar koncernas „GOODYEAR” pradeda dviejų modelių – „Unisteel G287MSA” ir „Unisteel G288MSA” padangų „Omnitrac” gamybą. Šios padangos turėtų būti montuojamos ant karjeruose, sąvartynuose, miško keliuose, statybose naudojamų sunkvežimių bei savaeigių mechanizmų ratų. Gamintojo teigimu, „Omnitrac” tipo padangos, kaip parodė atlikti eksploataciniai bandymai, esant sunkioms kelio sąlygoms (akmens karjerai, miško kirtavietės ir pan.) gali tarnauti iki 6 kartų ilgiau, nei tradicinės konstrukcijos padangos.

Panašu kad „DuraSeal” technologija ne tik prailgins padangų tarnavimo laiką, bet kartu padės išspręsti kai kurias padangų remonto problemas. Padangos su gumos želė įntarpu praktiškai nebereikės remontuoti, pradūrimo vietoje dedant lopus ar, jei padanga su kamera, įdėklus. Sumažės išlaidos remontui ir automobilių prastovos. Tiesa, padangos „Omnitrack” masė, lyginant su analogais, neturinčiais vidinio įdėklo su hermetizuojančia pradūrimus medžiaga, padidėjo 2 – 3 kilogramais (tiek, priklausomai nuo padangos dydžio, į ją įdedama želė). Bet tai nėra dideliu trūkumu po karjerus ir statybvietes besimalančiam sunkvežimiui ar kokiam nors traktoriui. Dar vienas pastebėjimas – padangos viduje „uždarytas” želė nėra degus, jis taip pat beveik nekeičia tūrio kaitinant. Todėl nebus kliūčių sudėvėtų „Omnitrac” padangų protektoriaus atnaujinimui, nes vulkanizacijos proceso metu jos nei užsidegs, nei sprogs. O atnaujinus protektorių, vėl patikimai tarnaus, savaime užsilopydamos.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *