Power flare (LT)

„POWERFLARE ELECTRONICS BEACON” – TIKRAI JĖGA!

Liucijus Suslavičius

Nieko negali būti tragiškesnio vairuotojui kelyje, nei nakties tamsoje įsirėžti į anksčiau įvykusios avarijos vietoje dirbančius gelbėtojus ir kitus pareigūnus, padvigubinti ar patrigubinti aukų skaičių… Tačiau nepaisant įvairių avarijos vietai paženklinti naudojamų priemonių, mirksinčių specialiųjų automobilių švyturėlių tokios avarijos įvairiose pasaulio šalyse vis kartojasi, ir sukelia jas dažniausiai ne kokie nuo alkoholio apsvaigę ar narkotikų prisiriję tipai, o blaivūs ir sveiki vairuotojai. Jie „nušluoja” avarijos vietą atitveriančius signalinius kūgius, tvoreles su įspėjančiais kelio ženklais ir trenkiasi į sudaužytus automobilius ir juos supančius žmones. O paskui, jei liko gyvi, nesugeba paaiškinti, kodėl taip atsitiko, kodėl nepamatė to, ką tikrai turėjo pamatyti, o po to jau buvo per vėlu…

Vienas amerikiečių policininkas, dirbantis Kalifornijoje, taip vadinamame „Silikono slėnyje” (Silicon Valley) ir matyt neblogai susipažinęs su šiuolaikinėmis technologijomis, pasiūlė ganėtinai nesudėtingo, bet labai efektyvaus šviesos signalinio prietaiso, kurį pavadino „elektronine signaline šviesa” (electronic beacon). Netrukus kompanija „PowerFlare” pradėjo masinę šio švyturėlio gamybą. Kai paimi ryškiai žybsintį „electronic beacon” į rankas, bene pirma mintis, kuri ateina į galvą, būna tokia: “Tai ir aš galėjau sugalvoti!” Ir iš tikro, kas sudėtingo gali būti ledo ritulio „šaibos” dydžio plastmasiniame diske su 16 ( po aštuonis kiekvienoje ritulio pusėje) šviesos diodų (LED), sumontuotų briaunose, ir maitinimo elementu viduje? Bet būtent prietaisėlio paprastume slypi jo efektyvumas ir itin plačios panaudojimo galimybės. Šiuolaikinės technologijos įgalino sukurti labai tvirtą hermetišką korpusą. Jei sunkiasvoris daugiaašis vilkikas visais vienos pusės ratas pervažiuos šį „electronic beacon”, jam absoliučiai nieko neatsitiks – jis kaip žybsėjo, taip ir žybsės. Na, nebent nuriedės į šoną ar apsivers, bet tai nieko nekeičia jo darbe – juk šviesos diodai yra abejose prietaiso pusėse. Nieko neatsitiks, įkritus į vandenį ar į ant kelio išlietus iš apvirtusios cisternos naftos produktus ar kokį cheminį tirpalą – korpusas hermetiškas, nejautrus daugumai agresyvių cheminių skysčių. Šaltis iki – 50 laipsnių ir aukšta temperatūra taip pat ne ką paveikia prietaiso galimybes. Prietaisas dar dirba, ir paskendęs 100 metrų gylyje, signalizuoja: “Aš čia!”Be šio pabrėžtino „nejautrumo” aplinkos poveikiui, reikia paminėti ir ypač paprastą jo eksploataciją.

„Electronics beacon” neturi išjungiklio, jis pradeda žybsėti, vos ištrauktas iš akumuliatorių pakraunančio įtaiso ir vėl „užmiega” ir pradeda”siurbti energiją”, gražintas į vietą futliare. Gamintojas siūlo įsigyti šiuos prietaisus, sudėtus po penkis į futliarą, kuris kartu yra ir pakrovimo įtaisas, tačiau galima įsigyti ir vieną „electronics beacon” su pakrovėju ir laidu, turinčiu antgalį įjungimui į automobilyje esantį elektrinio pridegiklio lizdą Šviesos diodai montuojami pagal pirkėjo poreikius – raudoni, žali, oranžiniai, mėlyni, balti, na, o specialiems poreikiams galima sumontuoti ir infraraudonųjų spindulių diodus, matomus tik noktovizoriaus pagalba. Darbo režimą taip pat galima pasirinkti – prietaisas gali arba žybsėti, arba šviesti pastovia šviesa. Dirbant „mirksinčiu” režimu, akumuliatoriaus pakanka nepertraukiamo 48 darbo valandoms, pastoviu režimu – 24 valandoms.

Naujo tipo šviesos signalizatoriai gali būti naudojami aptverti nelaimės vietai kelyje, paženklinti „koridoriui”, kuriuo galima saugiai važiuoti ar gelbėjimo sraigtasparnio nutūpimo aikštelės riboms, saugų kelią dūmuose arba tirštame rūke – net ir tada „electronic beacon” matomas pakankamai dideliu atstumu. Giedrą naktį jo mirksėjimas pastebimas jau už poros kilometrų.

Amerikoje „electronic beacon” rado dar vieną pritaikymą, kuris būtų svarbus ir Lietuvoje – jį po dviračio sėdyne pasikabina dviratininkai. Naktį nepastebėti taip paženklinto dviračio negali net ir aklas, bet ir dieną ryškiai žybčiojantis prietaisas atkreipia vairuotojų dėmesį į priekyje važiuojantį dviratininką. Tiesą sakant, neteko matyti efektyvesnio signalinio prietaiso dviratininkams. Jis labai praverstų pas mus Lietuvoje. Tik viena kiek ribotų „electronic beacon” panaudojimą – kaina.

„PowerFlare” siūlomas standartinis komplektas iš penkių prietaisų ir futliaro – pakrovimo įtaiso kainuoja 500 dolerių. Bet nemanau, kad, pavyzdžiui, gelbėjimo tarnyboms tai būtų pernelyg dideli pinigai – „electronic beacon” efektyvumas ir ilgaamžiškumas tikrai atsipirktų.

Iliustracijos interneto puslapyje www.powerflare.com

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *