Pusapvaliai kebuliai (LT)

PUSAPVALIAI KĖBULAI SUGRĮŽTA

L.Suslavičius

Kai prieš beveik 40 metų prasidėjo savivarčių ZiL-MMZ- 555 su originalios išvaizdos pusapvaliais  kėbulais gamyba, transportininkai buvo gerokai nustebinti šios kėbulo formos privalumais. Birus krovinys tokiuose kėbuluose pats užimdavo žemiausią padėtį; net supylus jį viename šone, jis važiuojant netrukdavo pats nuslinkti į kėbulo dugną, o išverčiant gruntas neprilipdavo prie jo. Savivarčio svorio centras pažemėjo, automobilis tapo stabilesnis. Tačiau pusapvalis kėbulas nebuvo toks universalus, kaip stačiakampis, tad po kurio laiko ,,555-sius” pakeitė tradiciniais stačiakampiais kėbulais aprūpinti ZiL-MMZ-4502.Dabar Vakarų Europos firmos iš naujo atranda savivarčius su pusapvalio skerspjūvio kėbulais.  Pavyzdžiu gali būti savivartis kėbulas MKHS 55, kurį gamina Vokietijos firma,,Kogel Fahrzeugwerke AG”. Tai universaliai pritaikomas, t.y.tinkamas montuoti ant bet kurios   serijinės   keturašės   važiuoklės   itin   tvirtas   kėbulas   komplekte   su   hidrauliniu pakeliamuoju   mechanizmu   ir    patentuota   krentančio    grunto   ar    akmenų   smūgius amortizuojančia ,,Kogel” sistema. Todėl kėbulas be sugadinimų atlaiko vieną toną sveriančio akmens luito kritimą iš pakrovėjo kaušo. Tai gerai apgalvotos ir iš aukštos kokybės plieno pagamintos  suvirintos kėbulo  konstrukcijos nuopelnas. Kėbulo  šonai  –  iš  5  mm  storio, dugnas – iš 8 mm storio plieno lakštų. Galinis bortas – iš 5 mm storio plieno , turi iš kabinos valdomą hidraulinį atidarymo mechanizmą, pakeliantį bortą 48 laipsnių kampu.Galima  užsisakyti  paprastesnį  kėbulo  variantą  su  atviru  galu,  labiau  tinkantį  darbui karjeruose ar kelių statybose. Kiekvienas kėbulas turi ne tik automobilio galinius ratus bei prie  rėmo  šonų  pritvirtintus  bakus,  resiverius  bei  kitokią  įrangą  nuo  byrančio  krovinio apsaugančias  kampu  privirintas  plieno  apsaugas,  bet  ir  plastikinius  purvasargius,  gerai apgaubiančius galinius ratus. Kėbului pasikeliant, galinė purvasargių dalis atsilenkia į viršų, kad neatsiremtų į ratus.,,Kogel MKHS 55” šiandien yra viena moderniausių ir universaliausių sunkaus savivarčio konstrukcijų Europos rinkoje.Nuotraukoje: MKHS 55 tipo savivartis ant ,,Mercedes Benz Actros” 8×4 tipo važiuoklės.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *