PUSAPVALIAI KĖBULAI SUGRĮŽTA
L.Suslavičius
Kai prieš beveik 40 metų prasidėjo savivarčių ZiL-MMZ- 555 su originalios išvaizdos pusapvaliais kėbulais gamyba, transportininkai buvo gerokai nustebinti šios kėbulo formos privalumais. Birus krovinys tokiuose kėbuluose pats užimdavo žemiausią padėtį; net supylus jį viename šone, jis važiuojant netrukdavo pats nuslinkti į kėbulo dugną, o išverčiant gruntas neprilipdavo prie jo. Savivarčio svorio centras pažemėjo, automobilis tapo stabilesnis. Tačiau pusapvalis kėbulas nebuvo toks universalus, kaip stačiakampis, tad po kurio laiko ,,555-sius” pakeitė tradiciniais stačiakampiais kėbulais aprūpinti ZiL-MMZ-4502.Dabar Vakarų Europos firmos iš naujo atranda savivarčius su pusapvalio skerspjūvio kėbulais. Pavyzdžiu gali būti savivartis kėbulas MKHS 55, kurį gamina Vokietijos firma,,Kogel Fahrzeugwerke AG”. Tai universaliai pritaikomas, t.y.tinkamas montuoti ant bet kurios serijinės keturašės važiuoklės itin tvirtas kėbulas komplekte su hidrauliniu pakeliamuoju mechanizmu ir patentuota krentančio grunto ar akmenų smūgius amortizuojančia ,,Kogel” sistema. Todėl kėbulas be sugadinimų atlaiko vieną toną sveriančio akmens luito kritimą iš pakrovėjo kaušo. Tai gerai apgalvotos ir iš aukštos kokybės plieno pagamintos suvirintos kėbulo konstrukcijos nuopelnas. Kėbulo šonai – iš 5 mm storio, dugnas – iš 8 mm storio plieno lakštų. Galinis bortas – iš 5 mm storio plieno , turi iš kabinos valdomą hidraulinį atidarymo mechanizmą, pakeliantį bortą 48 laipsnių kampu.Galima užsisakyti paprastesnį kėbulo variantą su atviru galu, labiau tinkantį darbui karjeruose ar kelių statybose. Kiekvienas kėbulas turi ne tik automobilio galinius ratus bei prie rėmo šonų pritvirtintus bakus, resiverius bei kitokią įrangą nuo byrančio krovinio apsaugančias kampu privirintas plieno apsaugas, bet ir plastikinius purvasargius, gerai apgaubiančius galinius ratus. Kėbului pasikeliant, galinė purvasargių dalis atsilenkia į viršų, kad neatsiremtų į ratus.,,Kogel MKHS 55” šiandien yra viena moderniausių ir universaliausių sunkaus savivarčio konstrukcijų Europos rinkoje.Nuotraukoje: MKHS 55 tipo savivartis ant ,,Mercedes Benz Actros” 8×4 tipo važiuoklės.