Puspriekabės SCHMITZ CARGOBULL (LT)

“SCHMITZ CARGOBULL” – TOBULINIMUI RIBŲ NĖRA

Liucijus Suslavičius

Kokių puspriekabių nori vežėjai? Tikriausiai kiekvienas pasakys – su kuo didesnės talpos kėbulu, kuo lengvesnių, bet pajėgių atlaikyti galimai didesnę apkrovą, ir kartu reikalaujančių tik minimalios priežiūros. Nes tik tokios puspriekabės leidžia bent kiek sumažinti pervežimų savikainą ir dirbti pelningai nuolat aštrėjančios konkurencijos pervežimų rinkoje sąlygomis. Kaip tik tokiomis vežėjų lūkesčius atitinkančiomis transporto priemonėmis šiais metais savąją gamybinę programą papildė vienas puspriekabių gamybos lyderių “Schmitz Cargobull”.

Pirmąjį iš naujų gaminių firma pristato kaip “Light and solid”(“lengvas ir tvirtas”). Ši triašė puspriekabė su “Curtainsider”(atidaromi tentiniai šonai) tipo uždaru kėbulu parengta kelionei sveria tik 5700 kilogramų. Sutaupyti kelis šimtus kilogramų nuosavo svorio, nesumažinant tvirtumo, leido gerai apgalvota konstrukcija. Rėmo lonžeronams, kurių aukštis 150 milimetrų, gamintojas parinko brangesnį, bet stipresnį plieną, kas leido kiek sumažinti jų svorį. Tačiau daugiausia svorio “numetė” lonžeronus jungiantys skersiniai – jie šioje puspriekabėje iš aliuminio ir prijungti prie lonžeronų varžtais, o ne prikniedyti. Lengvesnė priekinė kėbulo sienutė bei visa stogo ir šonų konstrukcija, tačiau gamintojas užtikrina, kad jų atsparumas smūgiams pakrovimo metu ir įvairioms apkrovoms nė kiek ne mažesnis, nei iki tol gamintų – viską lemia ne tiek panaudotos medžiagos storis, kiek geresnės jos savybės. Apsaugai nuo korozijos plieniniai lonžeronai bei puspriekabės kėbulo dugno perimetrinis rėmas yra karštai cinkuoti ir tik po to varžtais sujungti į vieną stabilią konstrukciją. Savaime suprantamu dalyku yra reguliuojamo aukščio pneumatinė ašių pakaba, dar vadinama “Multi Ride Height”, kurios dėka puspriekabė be problemų sukabinama su įvairiais vilkikais, kurių balno aukštis gali būti nuo 1030 iki 1250 milimetrų.

Vis tik didžiausio vežėjų susidomėjimo turėtų susilaukti nauja sėkmingiausio pastaruoju metu “Schmitz Cargobull” gaminio – puspriekabės “Megatrailer” nauja modifikacija, pavadinta “Big and Easy”. Ši itin didelio tūrio (todėl ir “Megatrailer”) puspriekabė 2004 metais pradėta komplektuoti modernizuotos konstrukcijos kėbulu su įtemptos konstrukcijos atstumiamu stogu, kas leidžia atitraukus užuolaidos tipo (“Curtainsider”) šonus pakrovimui, neparemti stogo rungais. Kėbulo galinio portalo aukštis – 3000 mm, plotis – 2480 mm, kėbulas komplektuojamas krovinio fiksavimo įranga, atitinkančia normos VDI 2700 ff reikalavimus.

Puspriekabė gavo naują “Rotos” markės važiuoklę. Svarbiausios naujovės dvi – 455/40R 22,5 dydžio “Super Single” tipo padangos “Dunlop”, apskaičiuotos 4500 kilogramų apkrovai, ir reguliuojama pneumopakaba su “Dual Ride Height” funkcija. Padidinus padangų išmatavimus, o tuo pačiu ir ratų diskų skersmenį, konstruktoriai galėjo padidinti puspriekabės ašių stabdžių diskų skersmenį. “Schmitz Cargobull” specialistai teigia jog dabar stabdžių kaladėlių tarnavimo laikas, lyginant su 19,5 colių skersmens ratais, išaugo net 30 procentų. Važiuoklė turi ne tik efektyvesnę stabdžių sistemą, bet ir elektroninę riedėjimo stabilumo programą RSP, kuri, kaip teigia gamintojas, fizikos dėsnių ribose apsaugo autotraukinį nuo virtimo.

Panaudojus naujo tipo padangas, kurių išorinis skersmuo – 936 mm – yra tik 5 milimetrais didesnis nei iki šiol standartinių puspriekabėse 385/65 R19,5 padangų, jų rida padidėjo 10 procentų.

Puspriekabės pneumopakaba leidžia eksploatuoti ją su vilkikais, kurių balno aukštis – 950 mm ir 1150 mm. Kėbulo aukščio nuo važiuojamosios dalies reguliavimo pneumosistemos vožtuvas ne tik sklandžiai reguliuoja sukabinimo su vilkiko balnu aukštį, bet ir apsaugo pneumopakabos balionus nuo atsitiktinio sugadinimo. Jis, sukabinus puspriekabę su vilkiku, automatiškai pakelia slėgį pakabos balionuose tiek, kad ji užima transportinę padėtį. Per neapdairumą pradėti judėti su tuščiais pakabos pneumobalionais ir taip juos sugadinti naujoji sistema tiesiog neleidžia.

Nuotraukos – Lastauto Omnibus

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *