Reisas trunka valanda trumpiau
Liucijus Suslavičius
Kad šiuolaikinės technologijos, visų pirma kompiuterizacija, turi svarbią reikšmę, tobulinant pervežimų automobiliais organizavimą, sutinka visi specialistai. Tačiau koks galėtų būti praktinis kompiuterizacijos naudos konkrečioje situacijoje pavyzdys ir ar pakanka vien įsigyti kompiuterį ir atitinkamas programas?
Europos Sąjungos šalyse labai paplitusi smulkių siuntų ir paketų išvežiojimo adresatams paslauga. Tačiau kaip organizuojamas darbas ? Kol kas tai vyksta maždaug taip – siuntų paskirstymo centre siuntos ir paketai suskirstomi į grupes pagal išvežiojimo maršrutus ar rajonus. Skirstymas vyksta prie konvejerio, kuriuo juda skirstomi paketai, ir darbuotojai sudėsto juos į standartines transportavimo talpas. Po to išvežiojimo furgono vairuotojas, gavęs savąją siuntų ir paketų “porciją”, dar kartą ją suskirsto ta tvarka, kuria jis juos įteiks gavėjams, tam neretai sugaištama iki valandos, ir pakrauna talpas į automobilį, sustatydamas jas lentynose.
Štutgarto Transportavimo technikos ir logistikos universiteto specialistai, išanalizavę dabar naudojamą siuntų rūšiavimo ir gabenimo technologiją (beje, nesikeičiančią kelis dešimtmečius) rado naują sprendimą, juntamai palengvinusį siuntas išvežiojančių vairuotojų darbą bei padidinusį tam skirtų furgonų talpos panaudojimą.
Naujai sistemai sukurti buvo pasirinktas furgonas “Mercedes Benz Sprinter” ir sukonstruoti specialiai jo kėbului pritaikyti 5 bagažo konteineriai ant ratukų. Jų konstrukcijoje atsižvelgta į furgono šoninių sienučių formą bei į kėbulo vidun išsikišančias galinių ratų nišas. Konteineriai nuridenami į siuntų rūšiavimo salę ir joje pakraunami – dideli ir sunkūs siuntiniai – apatinėse konteinerių sekcijose, lengvesni ir mažesni – viršutinėse, neatsižvelgiant į būsimąją paketų ir siuntų išdavimo maršrute tvarką. Bet iš naujo juos rūšiuoti vairuotojui netenka – siuntas skirstantys darbuotojai nuskanuoja ant siuntų ir paketų esančius kodus ir įveda į kompiuterį, į kurią kurio konteinerio vietą jie padėjo paketą. Vairuotojas pakrautus konteinerius suridena į “Sprinterį”, kur fiksuoja juos ant sienelių įremtomis pavažėlėmis ir griebtais. Kartu su kroviniu jis gauna kompiuterio išspausdintą lydraštį, kuriame nustatyta išvežiojimo tvarka surašyti paketai ir siuntos, greta tiksliai nurodant, kurioje lentynoje ir kuriame iš 5 konteinerių guli kiekvienas siuntinys!
Praktikoje sistemą išbandė firma “Hermes Versand Servoce” ir tokia didžiulė organizacija kaip “Deutsche Post”. Jų darbuotojai pripažino – sistema funkcionuoja gerai, vienas furgono reisas trunka valanda trumpiau. Na o dar vienas privalumas – po kurio laiko siuntų išvežiojimui skirtą furgoną bus lengviau parduoti, nes jame nėra stacionarios įrangos.