,,RENAULT AVANTIME” PASLAPTYS
L.Suslavičius
Inžinierius Žanas-Lupas Hule (Jean-Loup Hulet), koncerne ,,Renault” atsakingas už taip vadinamos ,,F” šeimynos variklių konstrukcijos tobulinimą, su pasididžiavimu pareiškė Vokietijoje leidžiamo žurnalo ,,Renault. Das Magazin” korespondentui:,, Aš džiaugiuosi kiekvieną kartą, sėsdamas į ,,Renault Avantime” su dviejų litrų darbo tūrio varikliu. Šio keturių cilindrų motoro parametrai geresni nei daugelio modernių2,5 litro darbo tūrio automobilinių variklių”. Ir iš tikro, specialistai pripažįsta, jog didžiausiajam Prancūzijos automobilių gamintojui savajam avangardinio stiliaus kupė pavyko sukurti stebėtinai tobulai ir tolygiai dirbantį visais galimais režimais variklį, pasižymintį didele galia plačiame sūkių diapazone. ,,Mes pakeitėme arba modifikavome daugiau nei 70 ankstesnės modifikacijos 2,0 litro variklio su 16 vožtuvų galvute detalių” – pasakojo Ž.-L. Hule, ,,pavyzdžiui, sustiprinome stūmoklius, o vožtuvams panaudojome specialų ,,Nimonic” lydinį, pagamintą panaudojus naujausias technologijas”.Bet tikru nauju technologiniu šuoliu drąsiai galima pavadinti ,,Twin-Scroll” tipo turbokompresorių. Kaip tik jo dėka variklis dirba itin tolygiai net prie palyginti žemų alkūninio veleno sūkių. Jo skirtumas nuo mums žinomų turbokompresorių tame, kad variklio cilindruose atidirbusios dujos į turbiną patenka ne vienu, o dviem kanalais. Normaliai dujos iš variklio cilindrų patenka vieną bendrą išmetimo kolektorių, o iš jo– į kompresoriaus turbinos korpusą. Gi naujame ,,Renault” variklyje išmetimo sistema kiek sudėtingesnė. Pirmas ir antras bei trečias ir ketvirtas cilindrai turi atskirus išmetimo kolektorius, atitinkamai sujungtus su kairiuoju ir dešiniuoju turbinos įleidimo kanalais. Atrodytų, koks čia skirtumas – vienas platesnis ar du siauresni dujų kanalai? Juk ir vienu, ir kitu atveju įkaitusios dujos patenka į tą pačią darbo kamerą ir suka tą patį turbinos ratą. Bet pasirodo, jog toks turbinos ,,maitinimas”dviem kanalais, kuriais dujos veržiasi didesniu greičiu, leidžia išvengti būdingos standartinei turbokompresoriaus konstrukcijai ,,turboduobės” prie mažų turbinos apsisukimų, kai varikliui nepakanka galios, nes į cilindrus pripučiama per mažai oro. Reiškia, naujasis variklis geriau ,,traukia”, vos spustelėjus akseleratorių. O maksimalūs naujojo turbokompresoriaus sūkiai – net 190 tūkstančių apsisukimų per minutę! Vairuotojas, aišku, visų šių variklyje vykstančių procesų nemato ir negirdi. Jam pakanka jausti, kad 163 AG variklis tyliai ir galingai (sukimo momentas – pastovūs 250 Nm diapazone nuo 2000aps/min iki 4250 aps/min., t.y. vos ne nuo laisvos eigos sūkių) varo ,,Avantime” pirmyn.Vairuotojui belieka šią jėgą paskirstyti 6 laipsnių pavarų dėžės pagalba. Nereikia net ,,automato” – avangardinių formų dviduris kupė, atrodo, be jokių pastangų sklandžiai greitėja net važiuojant aukščiausia pavara.