Renault Master Maxi (LT)

NAUJI „RENAULT” DVYNIAI

Liucijus Suslavičius

Komercinių automobilių sektoriuje konkuruojančių autogamintojų atstovai Europoje šneka, kad norint sugluminti „Renault” automobiliais prekiaujančius kolegas, šiandien tereikia užduoti jiems tik vieną klausimą – kuo skiriasi „Renault Master Maxi” nuo „Renault Mascott”? Jie trumpam neteks žado, nes iš tikrųjų tai vienas ir tas pat automobilis, gaminamas vienoje ir toje pat gamykloje. Tačiau jei šį komercinį automobilį užsisakysite pas lengvaisiais automobiliais „Renault” prekiaujančius atstovus, tai gausite „Master Maxi”, jei kreipsitės į „Renault Truck” dilerį, jis jums pasiūlys naujos kartos „Mascott”, turinti lygiai tokią pat išvaizdą ir lygiai tokius pat techninius duomenis. Situacija tikrai neeilinė, nes iš pirmo žvilgsnio tai lyg ir „Renault” vidinė konkurencija. Tačiau iš tikrųjų viskas dar sudėtingiau.

1978 metais stambiausias Prancūzijos automobilių koncernas „Renault” įkūrė krovininių automobilių gamybos padalinį „Renault Vehicules Industriels”, sutrumpintai RVI, apjungusį kelias senas prancūziškas sunkvežimių gamybos firmas, o 1990-siais – ir JAV firmą „Mack”. Tačiau 2000-siais RVI ir „Volvo Trucks” sudarė koncerną „Volvo Global Trucks”, kuriame prancūzams priklausė tik 20 procentų akcijų. Po dviejų metų švedai jau pilnai kontroliavo pavadintą „Renault Trucks” buvusį „Renault” padalinį ir užsiėmė jo reorganizacija. O kaip gi „Renault”? Prancūzai, atsisakę nuo „tikrų” sunkvežimių gamybos, pasiliko sau lengvus komercinius modelius „Traffic” ir „Master”, kuriuos, kaip žinia, nesenai modernizavo. Beje, 2002 metais su „Renault” ženklu pagaminta 266 tūkstančiai lengvų krovininių automobilių, kurių pilna masė neviršija 3,5 tonos.

Tačiau klientus, dėvinčius statybininkų šalmus ir dažnai vaikščiojančius su purvinais guminiais batais, priekinę pavarą turintys “Master” ne itin tenkino. Statybose, energetikoje, miško pramonėje jie yra „pernelyg subtilūs” ir neturi pakankamo pravažumo. Kad neatiduoti šios potencialių pirkėjų grupės konkurentams, “Renault” menedžeriai nusprendė sukurti, kaip kažkada jau buvo, didesnės klasės – pilna mase iki 6,5 tonos – “masterį”, turintį klasikinę pavaros konstrukciją, tačiau maksimaliai unifikuotą su mažesniaisiais tą patį pavadinimą turinčiais automobiliais.

Savo ruožtu, pas sunkvežimių gamintoją “Renault Trucks” brendo sprendimas modernizuoti 1999 metais debiutavusį “Renault Mascott” pilna mase nuo 3,5 iki 6,5 tonų. Ketveri šio lengvo sunkvežimio eksploatacijos įvairiose šalyse metai leido konstruktoriams sukaupti pakankamai informacijos apie jo silpnąsias vietas bei specifinius jo naudotojų poreikius.

Taigi, visiškai logišku tapo sprendimas apjungti gamintojų pastangas ir sukurti naują bendrą lengvo sunkvežimio modelį, skirtą pardavinėti per abiejų markių dilerių tinklus. Rezultatas – jau šiais metais pradėta simpatiškai atrodančio krovininio automobilio su šioje klasėje įprasta komponuote serijinė gamyba. Būdingi išorės bruožai – trumpas nuolaidus variklio gaubtas bei nedideli 17,5 colio skersmens ratų diskai. Visgi intriga dar nepasibaigė. Dvigubą pavadinimą – “Master Maxi”/”Mascott” turintis automobilis gaminamas koncernui “Renault” priklausančioje gamykloje Batilly mieste, jo kabina, tiek standartinė, tiek dviguba, yra ta pati, kaip modernizuoto “Master”. “Renault Trucks” pareiškė, kad važiuoklę ir transmisiją kūrė jie, tačiau netrukus analogišką pareiškimą padarė ir “Renault”, pagrįsdama savo poziciją tuo, kad automobilyje naudojamas japoniško dyzelio “Nissan” Prancūzijoje modifikuotas variantas. Kas tiesa, tai tiesa – japonų gamintojas “Nissan” šiandien susijęs su “Renault”, bet ne su švedų kontroliuojamu “Renault Trucks”. Žodžiu, tarpusavio santykiai tiek susipynę, kad ne specialistui ir susigaudyti sunku. Tačiau gamybai tai neatsiliepia, ir pirmieji šimtai naujų sunkvežimių jau dirba.

Asmeniškai pritarčiau nuomonei, kad “Master Maxi” yra modernizuotas ankstesnysis “Mascott” – sutampa tiek bendra automobilio koncepcija, tiek ir daug parametrų bei techninių sprendimų. Svarbiausia naujove yra minėti nauji varikliai – keturių cilindrų trijų litrų darbo tūrio turbodyzeliai su tarpiniu oro aušinimu bei “common rail” tipo tiesioginio įpurškimo sistema. “Renault” konstruktoriai paėmė už pagrindą “neužmušamą” (rida iki remonto – ne mažiau 500 tūkstančių kilometrų) japonišką dyzelinį variklį su ketiniu cilindrų bloku ir jį gerokai “civilizavo”, pritaikydami jam galvutę su dviem grandine sukamais paskirstymo velenėliais bei 4 vožtuvais cilindrui, modernią maitinimo sistemą. Priklausomai nuo valdymo bloko, “Dxi 3” pavadinimą gavęs dyzelis išvysto 115 arba 156 AG bei galingą (iki 350 Nm prie 1500-3000 aps/min) sukimo momentą. “Master Maxi” siūlomas su abiem variklio modifikacijomis (su silpnesniuoju – kaip automobilis pilna mase iki 3,5 tonos), gi “Mascott”, kaip ir dera tikram sunkvežimiui – tik su 156 AG dyzeliu. Pavarų dėžė – mechaninė, 6 laipsnių, gaminama firmos “ZF”. Galimi keli varančiojo tilto pagrindinės pavaros variantai, tame skaičiuje ir su pravažumui padidinti blokuojamu diferencialu. Nedalomi tiltai su rėmu sujungti mažalakštėmis parabolinėmis lingėmis. Verta dėmesio nauja stabdžių sistema, savo konstrukcija ir parametrais aiškiai artimesnė greitaeigiams transporteriams, nei sunkvežimiams. Dviejų kontūrų sistema su stiprintuvu, ABS bei elektroniniu stabdymo jėgos paskirstytoju, diskiniais (priekyje – ventiliuojamais) visų ratų stabdžiais leidžia visiškai sustabdyti 100 km/h važiuojantį automobilį 47 metrų ilgio ruože. “Renault Trucks” teigimu, tai geriausias rezultatas šioje svorio kategorijoje. O jei dar sistemoje sumontuoti elektroninę varančiųjų ratų praslydimo kontrolės sistemą ASR, “MasterMaxi”/”Mascott” neturės sau lygių…

Kietoką, kas ypač jaučiama važiuojant tuščiomis, pakabą dalinai kompensuoja aukštas komforto lygis kabinoje. Ji tai tikrai “transporterinė”, su patogiomis reguliuojamomis sėdynėmis, prie gerai apžvelgiamo prietaisų skydelio kyšančia pavarų perjungimo svirtimi, daugybe dėklų smulkmenoms ir dokumentams, įskaitant po dviguba keleivio sėdyne paslėpta užrakinama dėže. Tačiau ir kabinoje rasime transporteriams neįprastų sprendimų, aiškiai bylojančių apie tai, kad “Master Maxi” skirtas sunkesniam darbui. Tai tvirtos ažūrinės metalinės paminos, į kurias patogu nusivalyti purvą nuo batų, metaliniai iš vamzdžio lenkti (o ne plastikiniai) ranktūriai, prisukti prie priekinių statramsčių.

Dideliu “Master Maxi”/”Mascott” privalumu (nors panašiai elgiasi dauguma gamintojų) yra galimybė išsirinkti optimaliai vartotojo poreikius tenkinantį automobilio variantą. Tai pasiekiama kelių bazės ilgių (nuo 3130 iki 4630 mm), standartinės vienaeilės arba dvigubos septynvietės kabinos, paprasto arba specialaus kėbulo kombinavimu. Priklausomai nuo bazės ilgio ir kabinos tipo važiuoklė be kėbulo sveria nuo 2266 iki 2322 kg, posūkio spindulys – nuo 5,55 iki 7,65 metro. Manoma, kad iki 80 procentų naujų “reno” bus parduodama kaip “Mascott” per “Renault Trucks” atstovų tinklą.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *