Šiluminis smūgis varikliui (LT)

Klausimas

Teko girdėti, jog sustojus sveika leisti varikliui kiek padirbėti laisva eiga, ir tik po to išjungti. Ar verta taip elgtis – juk didėja degalų sąnaudos, teršiamas oras?

Atsakymas

Taip, po ilgesnio važiavimo maksimaliu greičiu arba varikliui ilgiau dirbus maksimaliais sūkiais, staiga išjungti variklį nerekomenduojama, ypač jei tai variklis su turbokompresoriumi. Reikia kad jis dar kokias 20-30 sekundžių padirbėtų laisva eiga, ir tik po to jį išjungiame. Kodėl? Su dideliu apkrovimu dirbantis variklis įkaista iki maksimalios temperatūros, ir tik visu pajėgumu veikianti aušinimo sistema (siurblys, radiatorius, ventiliatorius) neleidžia jam ,,peržengti” pavojingos ribos, nes visą laiką varinėja aušinantį skystį. Ir štai variklis išjungiamas, siurblys staiga sustoja, aušinantis skystis nebecirkuliuoja. O galvutė, vožtuvai, stūmokliai – vis dar įkaitę. Ir juos supančiose ertmėse esantis skystis po minutės užverda. Ko nebuvo varikliui dirbant. Keletas tokių pasikartojančių perkaitimų – ir variklio galvutė gali deformuotis, pradegs tarpinė. Dar pavojingesnis staigus aušinimo nutrūkimas kompresoriaus turbinai – ji juk įkaista daugiau nei variklio galvutė. Todėl rekomenduojama po greito važiavimo ar kitais atvejais, kai variklis sunkiai dirbo, prieš išjungiant leisti jam dar padirbėti laisva eiga, kad įkaitusių jo dalių temperatūra kiek nukristų. Prarasite minutę, bet gal būt sutaupysite šimtus litų už remontą…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *