„SMARTO” IR IŠ ARTI NEMATYTI
Vokietijos spauda tai, kas atsitiko automagistralėje A1, pavadino „nesąmoningiausiu metų eismo įvykiu”. Pavadino pagrįstai, nes tokių įvykių net labai aukštą automobilizacijos lygį pasiekusioje šalyje, panašu, dar nėra buvę.
Andreas Bolga, 48 metų Šiaurės Reino-Vestfalijos žemės gyventojas nieko blogo nesitikėdamas, riedėjo savuoju „smart” link automagistralės A1. O joje dešiniaja juosta tuo pat metu važiavo sunkiasvoris autotraukinys. Abu automobiliai važiavo maždaug 90 km/h greičiu priekyje esančios sankryžos „Leverkuzen-West” kryptimi. Sunkvežimio vairuotojui joje reikėjo pasitraukti dešiniau, kad užleisti kelią greičiau važiuojančiam transportui. Tuo metu, kai jis pradėjo manevrą, iš šalutinio kelio sankryžos „ūsu” privažiavo A. Bolgos vairuojamas „smart”. Jam reikėjo įvažiuoti į magistralę. Kai jis buvo šalia vilkiko buferio dešiniojo kampo, netikėtai gavo smūgį į kairiąsias dureles, jo automobiliukas susvyravo, pasisuko skersai kelio…Kaip vėliau pasakojo A.Bolga, jis tesuspėjęs visa jėga nuspausti stabdžio pedalą. O toliau atsitiko štai kas – tiesiog „prisiklijavusį” savo kairiuoju šonu prie didžiulio sunkvežimio buferio automobiliuką vilkikas, nemažindamas greičio ėmė stumti pirmyn! Mėšlungiškai įsikibęs vairo ir tebespausdamas stabdį, A.Bolga pakėlė akis ir pamatė ramų sunkvežimio vairuotojo veidą – šis, įsmeigęs akis į tolį, nematė, kas dedasi jam „po nosimi” ir toliau važiavo, nemažindamas greičio. Tik po poros kilometrų nuo susidūrimo vietos, kai magistralė paplatėjo ir dešiniau pagaliau prasidėjo sustojimui skirta juosta, vilkikas palengva sumažino greitį ir sustojo. Išlipęs iš kabinos, jo vairuotojas nustėro, pamatęs, kad priešais jo vilkiko buferį skersai stovi gerokai aplamdytas „smart”. Laimei, mažojo automobiliuko vairuotojas praktiškai nenukentėjo, tik buvo šoke. Atvykusiems policijos pareigūnams jis pareiškė, kad greičiausiai „mane saugojo ne vienas, o visa brigada angelų-sargų”…
O ką vilkiko vairuotojas? Jis šį įvykį aiškino taip: “Leverkuzen-West sankryžoje, persirikiuodamas į dešinę kraštinę eismo juostą, pajutau nedidelį smūgį ir pamaniau, kad sprogo padanga, tačiau autotraukinys išliko stabilus. Kadangi šiame ruože nebuvo stovėjimo juostos, važiavau pirmyn iki jos pradžios…Jokio “smarto” nemačiau nei prieš susidūrimą, nei po jo.”
Laimingai pasibaigusį įvykį tyrę policininkai mano, jog vilkiko vairuotojas tikrai galėjo nematyti dešiniau nematomoje zonoje važiuojančio mikroautomobilio, juolab kad jie važiavo lygiagrečiai. O po susidūrimo, kai tik 1,53 m aukščio automobiliukas pasisuko skersai, jis vėl atsidūrė prieš automobilį iš vilkiko vairuotojo vietos nematomoje priekinėje zonoje. 40 tonų sveriančio autotraukinio, varomo kokių keturių šimtų arklio galių dyzelio, vairuotojas atsitrenkimo į apie 800 kilogramų sveriantį ir dar judantį „smart” beveik nepajuto. O šis pakibo ant buferio ir ratais kažkiek liesdamas dangą, slydo, čiuožė, bet kažkokiu stebuklu neapsivertė ant šono, kas būtų baigęsi tragiškai. Dabar gi tėra tik materialiniai nuostoliai – 5000 eurų, o vairuotojai atsipirko išgąsčiu… Kas kaltas? Vienareikšmiškai neatsakysi – „smart” vairuotojas įvažiavo į magistralę iš šalutinio kelio, bet jis turėjo teisę naudotis greitėjimo juosta. O autotraukinys važiavo pagrindiniu keliu ir jo vairuotojas nesitikėjo, kad kažkas bandys kirsti jo judėjimo trajektoriją. „Koją pakišo” ir prieš susidūrimą praktiškai vienodas abiejų automobilių greitis, kai jie kurį laiką riedėjo vienas šalia kito ir „smart” lyg tyčia visą tą laiką buvo nematomoje zonoje.
Kokią išvadą galime padaryti? Visų pirma, kad ne veltui „smart” sukurtas „Daimler Benz” inžinierių – nedidelis automobiliukas šauniai atlaikė keliasdešimt kartų sunkesnio autotraukinio smūgį į šoną. Antra, mikroautomobilių vairuotojai turi įsisąmoninti, kad kiti eismo dalyviai gali nepastebėti jų „taburečių ant ratų” ir be jokios piktos valios jiems sukliudyti ar net sukelti rimtą pavojų. Todėl reikia stengtis išvengti situacijų, kaip aprašytoji – nevažiuoti gerokai didesnio automobilio „šešėlyje”, staigiai nemanevruoti ir pan. Juk, tiesą sakant, „smart”, kaip ir kiti tos kategorijos mikroautomobiliai skirti važinėti miestų gatvėse, o ne skrieti automagistralėmis, kur juos pro šalį važiuojantys dideli automobiliai gali tiesiog „nupūsti nuo kelio”.