Asmenybės Soichiro Honda
1906 metų lapkričio 17 dieną Ivatos mieste, neturtingo kalvio šeimoje gim÷ Soichiro Honda – žymus XX amžiaus Japonijos verslininkas ir konstruktorius. Jis tikrąją to žodžio prasme buvo „žmogumi, sukūrusiu patį save“. Neturėdamas jokių ryšių visuomen÷je, jis nuo 15 metų savarankiškai darė karjerą. Baigęs mokyklą, išvyko į Tokiją, kur išmoko remontuoti automobilius. 1928 metais Hamamatsu mieste jis atidar÷ pirmąją automobilių remonto dirbtuvę ir jau tais pat metais gavo pirmą patentą už vieną išradimą. Kiek vėliau jis susižavėjo automobilių lenktynėmis, ir 1936 metais iškovojo pirmąją pergalę, tiesa tais pat metais jis vos nežuvo siekdamas greičio rekordo. Po šios avarijos aistra lenktynėms dingo, tačiau liko svajone gaminti automobilius. Vėlgi savarankiškai jis 1937 metais įkūrė stūmoklių žiedų gamybos įmonę ir aprūpino jais firmą „Toyota“. Vadovaudamas firmai, kartu mokėsi aukštojoje technikos mokykloje.
1946 metais, nujausdamas būsimą atsilikusios šalies motorizacijos bumą, jis organizuoja pakabinamų dvitakčių varikliukų dviračiams gamybą, o 1948 metais įsteigia firmą „Honda Motor Company”, kuri 1949 metais pradeda masinę mažo motociklo “Honda Dream” gamybą. Po 10 metų S.Honda valdoma kompanija jau didžiausia pasaulyje motociklų gamintoja, su filialu JAV. Pasiekęs verslo aukštumas, S.Honda tiek vadovavimo stiliumi, tiek savo elgesiu labai skyrėsi nuo daugumos Japonijos verslininkų. Pripažinęs tik neformalius darbinius santykius ir mėgęs reikalus spręsti greit ir ryžtingai, jis buvo vienu iš nedaugelio atsisakiusių vietinių tradicijų ir naudojusių grynai amerikietiškus vadovavimo verslui metodus verslo lyderių. S.Honda dažniausia netgi rengdavosi languotais marškiniais ir džinsais kaip paprastas amerikiečių darbininkas ir viešai didžiavosi tuo, kad nepriklauso jokiam šalies verslininkų klanui. Už ryžtingus ir netikėtai priimamus sprendimus „Honda“ darbuotojai vadino jį „Ponu Griaustiniu“. Jo veiklos metodai davė itin puikius rezultatus užsienyje, kur „Honda“ vardas buvo populiaresnis nei pačioje Japonijoje.
1967 metais “Honda” pradeda gaminti mažus sportinius automobilius ir sunkvežimius su 0,6 ir 0,8 litro darbo tūrio varikliais. Netrukus Hamamatsu gamyklos konvejerio pradėti surinkinėti ir didesnės klasės automobiliai, jie sėkmingai eksportuojami. Kadangi S.Honda visada mėgo autosportą, firma pradeda dalyvauti motociklų ir automobilių lenktynėse. “Honda Motors” aštuntajame dešimtmetyje įsisavina masinę variklių su “sluoksniniu degimu”, žinomų abreviatūra CVCC, gamybą. Šie ekonomiški ir ekologiški varikliai greitai išpopuliarina automobilius “Honda”, visų pirma masinį modelį „Civic“.. 1973 metais Soichiro išėjo į pensiją, bet iki pat mirties 1991 metais liko “pagrindiniu patarėju“.