Stiklaplasčio orgija – 2 (LT)

Jei labai nori išsiskirti iš kitų…

L.Suslavičius

Ką daryti, jei jūsų siūloma prekė perkama vangiai? Gal užsakyti šmaikštų videoklipą? O gal organizuoti kokią šventę su oro balionų skrydžiais ir trankia muzika? Bet automobilizuotoje mūsų dienų visuomenėje yra dar vienas būdas atkreipti dėmesį – neįprastas automobilis. Juo į parduotuves gabenamos prekės irgi susilauks dėmesio, ypač jei toks automobilis lankysis reguliariai ir dar bus papuoštas atitinkama firmos reklama. Tikriausiai taip mastė ir mineraliniu vandeniu prekiaujančios bendrovės vadybininkai, kai firmoje ,,Trigefa” užsisakė unikalų pagal dizainerio Luidžio Colani projektą pagamintą vilkiką ,,Colani Aero 3000″. Ekstravagantiškasis maestro laikas nuo laiko sukuria beveik nerealiai atrodančius, lyg iš fantastinių filmų pasiskolintus ir, kaip ne keista atrodytų nespecialistui, ganėtinai funkcionalius magistralinių vilkikų dizaino projektus. Funkcionalius, nes L. Colani siekia savaisiais daugumai keistai atrodančiais sprendimais garantuoti magistrale skriejančio vilkiko vairuotojui kuo didesnį saugumą, maksimalų apžvelgiamumą, o autotraukiniui – geriausias aerodinamines savybes. Sudėtingi, pereinantys vienas į kitą paviršiai, netikėtai susmailėjantys ar atvirkščiai, išsipučiantys kaip burbulas ir visuma primenantys fantastinį jūrų plėšrūno ir vabzdžio hibridą-štai ką ekstravagantiškasis maestro sukuria,panaudodamas šiuolaikines technologijas!Visa tai tik tam, kad atkreipti dėmesį į ,,kelių darbininką”-magistralinį vilkiką.

Naujausias maestro kūrinys ,,Colani Aero 3000″ sukurtas panaudojus olandiško vilkiko DAF 95 XF važiuoklę su 530 AG varikliu. Modelyje ,,Aero 3000″ dizaineris toliau tobulino savo sumanytą ,,sraigtasparnio kabinos” idėją. Aukštai virš variklio iškyla permatomo melsvo kiek priploto lašo formos kabina. Ji lyg slysta žemyn ją palaikančiu lyg žuvis ,,prasižiojusiu” aerodinamišku variklio skyriaus gaubtu,po kuriuo gilumoje slepiasi variklio radiatorius Dar žemiau-atsikišęs priekin deformuojamo buferio –spoilerio ,,smakras” su daugybe simetriškai išdėstytų mažučių žibintų linzių.Buferis švelniai pereina į sparnus, o šie savo ruožtu-į vilkiko šonus ir galinius ratus dengiančius skydus.Viršuje kabinos ,,burbulo” ,beje gerokai platesnio, nei variklį gaubianti dalis, šonus apkabina platus ir aukštas galinis spoileris,pridengiantis su vilkiku sukabintos puspriekabės – furgono priekinę dalį. Vilkikas buvo išbandytas su ,,Schmitz Cargobull” puspriekabe – šaldytuvu ir nepaisant visiškai neįprastos išvaizdos, pasirodė visai tinkamas kasdieninei eksploatacijai, be to, labai ekonomiškas puikios aerodinamikos dėka. Autotraukiniui stovint tiesiai, atstumas tarp furgono sienutės ir kabinos spoilerio galinės briaunos neviršija 50 milimetrų. Esant tokiems tarpams, papildomą pasipriešinimą riedėjimui sukeliantys oro sūkuriai tarp vilkiko ir puspriekabės praktiškai nesusidaro,nedaug tesūkuriuoja po autotraukiniu tekantis, jam greitai važiuojant sriautas. Visa ta akį rėžianti ekstravagancija, įvairūs papildomi sparneliai ir briaunos –ne tam, kad stebinti , o tam, kad optimizuoti oro sriautus. Gal būt, tą patį efektą galima būtų gauti paprastesnėmis priemonėmis,bet menininkui norisi, kad optimalūs inžinieriniai sprendimai dar ir atrodytų įdomiai bei patraukliai, kurtų tam tikrą automobilio įvaizdį.

Didžiausią dėmesį skirdamas būtent šiems vilkiko išorinį vaizdą formuojantiems sprendimams, dizaineris nedvejodamas į antrą planą nustumia tokius kasdieniškus dalykus kaip variklio aptarnavimo ir remonto patogumas, unifikacija su kitais firmos modeliais, įprastų gabaritų laikymasis. Be abejo, nepakartojama futuristinė ,,Colani Aero 3000″ konstrukcija stebina ne tik žiūrinčius į autotraukinį iš šalies. Ko gero, jo vairuotojui, sėdinčiam aukštai virš žemės iš trijų pusių permatomoje kabinoje-burbule, bent jau pradžioje tikrai nejauku.O čia dar trimentis stiklo valytuvas, besisukantis kaip lėktuvo propeleris, ,,tuštuma” po kojomis, staliuką primenantis prietaisų skydelis.

Vairuotojui pakliūti į savo darbo vietą ,,burbule” ne taip jau paprasta. Kabinos šone, ten kur važiuoklę dengiantys stiklaplasčio skydai pereina į didįjį kabinos spoilerį, yra vos pastebimos ovalinės durelės ir dvi horizontalias išmetimo vamzdžių tūtas primenančios paminos.Už durelių- laipteliai į ,,burbulą”. Taigi,viskas kitaip, nei įprastuose vilkikuose. Ir eksploatuoti tokį autotraukinį reikėtų idealiomis sąlygomis-švariose, nežinančiose kas tai yra sniegas ir ledas ,visada saulėtose autostradose, nelendant į siauras senamiesčių gatveles ir tol, kol agregatai dirba, nereikalaudami remonto Bet taip gyvenime, deja, nebūna, tad L. Colani monstrai lieka vienetinės gamybos egzemplioriais, kuriuos už nemažus pinigus įsigyja firmos , norinčios tokiu būdu atkreipti į save dėmesį, kaip tai padarė ,,Carolinen Mineralquellen” vandens pardavėjai. visos unikalios apdailos ir kabinos dalys sukonstruotos taip ,kad po kelių metų, kai važiuoklė pasens, viską galima nuimti ir perkelti ant naujo ,,dafo”. Firma ,,Trigefa” aktyviai ieško daugiau užsakovų nedidelei ,,Colani Aero 3000″ serijai pagaminti. O kol kas 30 Vokietijos miestų gyventojai galės reguliariai grožėtis vieninteliu pasaulyje tokiu vilkiku, pristatančiu į prekybos centrus skaidrų mineralinį vandenį…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *