Sunkeiji vilkikai VW (LT)

„VW CONSTELLATION” – NAUJOKAS MAGISTRALINIŲ VILKIKŲ RINKOJE

Liucijus Suslavičius

Magistraliniams pervežimams skirtų sunkiasvorių vilkikų gamintojų gretos, visame pasaulyje gerokai praretėjusios per pastaruosius 15-20 metų, pasipildė nauja ir kartu labai gerai visiems žinoma marke – „Volkswagen”. Taip, nenustebkite – iki šiol mums žinomas kaip lengvų komercinės paskirties automobilių šeimynų „Transporter” ir „LT” gamintojas, Vokietijos koncernas 2005 metų rudenį pristatė jam visai nebūdingos „svorio kategorijos” automobilius. Tai magistraliniai vilkikai „VW Constellation”, gaminami koncerno braziliškajame filiale Resendės mieste. Ir iki šiol joje jau ne vieneri metai nuo konvejerio riedėjo pas mus Europoje nematyti (nors dėl panaudotos kampuotos senos kartos „LT” šeimynos kabinų lengvai atpažįstami) vidutinės klasės krovininiai automobiliai. Tačiau „Constellation” tai, patikėkite, visai kas kita!

Naujos sunkvežimių šeimynos kūrimas prasidėjo prieš keturis metus. Konstruktoriams pateiktoje užduotyje iš karto buvo nurodyta, kad šie automobiliai skirti darbui „trečiojo pasaulio” šalių keliuose, t.y., jie neskries Vakarų Europos ar Šiaurės Amerikos magistralėmis su puikia asfalto danga, o didžiumą laiko praleis kur kas prastesnės kokybės Pietų Amerikos, Afrikos, Artimųjų Rytų keliuose, duobėtuose, dulkinuose, daug kur tiek siauruose, kad du sunkvežimiai nesustoję neprasilenktų. Čia svarbu ne greitis, o patikimumas, bet kartu automobilis turi būti modernus ir komfortiškas. „VW do Brasil” į konstravimą ir gamybos parengimą investavo per 400 milijonų dolerių, prie jo dirbo daugiau kaip 200 aukštos klasės inžinierių ir dizainerių iš Lotynų Amerikos, Afrikos ir Europos. Jų darbo vaisius atrodo patraukliai, yra pakankamai tobulas techniškai, saugus ir ekonomiškas eksploatuojant.

Tačiau tai nėra „nuo A iki Z” koncerno specialistų sukurta konstrukcija. Naujieji „folksvagenai” – tikri „komponentiniai” automobiliai, pagal įprastą už Atlanto technologiją surinkti iš specializuotų gamintojų tiekiamų agregatų ir mazgų. Todėl važiuoklė, bendrai paėmus, yra paprastesnės konstrukcijos, nei europietiški analogai, automobiliuose mažiau elektronikos ir komforto įrangos, o mazgai ir agregatai masyvesni, kad atitiktų sunkesnes eksploatacijos sąlygas. „Constellation” šeimynos vilkikai aprūpinti amerikietiškais dyzeliais „Cummins Interact 6.0″, išvystančiais 250

AG, kurie ir anksčiau buvo naudojami Brazilijoje surenkamiems krovininiams „folksvagenams”. Galingiausias modelis – vilkikas „Titan Tractor” gali pasigirti naujos kartos varikliu „Cummins ISC” su elektroniniu valdymo bloku, išvystančiu 320 AG. Pavarų dėžes, varančiuosius tiltus taip pat tiekia žinomi gamintojai, pavyzdžiui, „Meritor”.

Taigi, kai skaitome šias eilutes, pirmieji serijiniai „Constellation” šeimynos sunkvežimiai jau rieda Lotynų Amerikos keliais. Tai VW 19.320 „Titan Tractor”, VW 17.240 ir VW 24.250, kurių indeksuose, akivaizdžiai „nusižiūrėtuose” nuo sunkvežimių MAN, randame svarbiausius parametrus – didžiausią leistiną masę (pirmieji du skaičiai) ir variklio galingumą, nurodytą AG (likę trys skaičiai). Nesunku suprasti, kad tai tikrai „sunkios klasės” atstovai, tegu jų varikliai ir nėra tokie galingi, kaip Europoje gaminamų analogų, tačiau verta prisiminti, kad pagal eksploatacijos sąlygas parinkus variklio galią ir eismo sąlygas atitinkančią transmisiją, „Titan Tractor” neskubėdamas susidoros su bet kokiomis kelio sąlygomis.

Tur būt, pažvelgę į nuotraukas, pritarsite, kad „Volkswagen” gali didžiuotis „Constellation” šeimynai sukurta kabina. Pirmą kartą savo istorijoje koncernas gamina ne kokią nors „šuns būdą”, kaip vairuotojai nepagarbiai vadina ankštas tolimoms kelionėms nepritaikytas kabinas, o tikrus „rūmus” su aukštu stogu ir pilnaverte miegama vieta. Kabiną, atsižvelgdami į tolimaisiais reisais užsiimančių transportininkų rekomendacijas, sukūrė Volfsburgo Dizaino centro specialistai. Vairuotojo darbo vieta ir jo poilsio zona suprojektuoti kompiuteriu virtualioje erdvėje, patikslinant siūlomus sprendimus dviejuose trimačiuose maketuose, kurie leido „pasodinti” įvairaus ūgio ir sudėjimo vairuotojus bei keleivius imituojančius manekenus ir įsitikinti, ar jie gali laisvai pasiekti valdymo įtaisus, patogiai atsisėsti ir atsigulti. Todėl taip sukurta kabina ne tik turi lengvai įsimenamą išorę, bet taip pat pakankamai aukštą vidaus komforto lygį, gerai apgalvotai bei funkcionaliai išdėstytus automobilio valdymo įtaisus, lengvai prieinamas dėtuves ir skyrelius vairuotojo daiktams. Žmogus, kurio ūgis 1,95 metro, „Constellation” kabinoje gali stovėti nesusilenkdamas. Manau, kad tai daug ką pasako.

O štai bazinė techninė įranga mums, europiečiams, atrodo skurdoka. Pavyzdžiui, borto kompiuteris informuoja vairuotoją tik apie nuvažiuotą atstumą, degalų atsargą, paskaičiuoja vidutinį greitį, vidutinį degalų sunaudojimą, laiką kelionėje. Tačiau jo galimybės yra žymiai didesnės – jei užsakovas pageidaus, galima kompiuteriui pavesti atsakingų automobilio mazgų ir agregatų kontrolę (stabdžių sistemos, pavarų dėžės ir t.t.), kaip tai daroma Europoje eksploatuojamuose sunkvežimiuose. Visgi leisiu sau pastebėti, kad daugumai tos pat Brazilijos vairuotojų tai atrodys niekam nereikalinga prabanga. Juk net kondicionierių šioje erdvioje „Constellation” kabinoje gamintojas montuos pagal atskirą užsakymą (ir kainą), o juk tropikuose jis ko gero svarbiau už „protingą” elektroniką. Kabina atverčiama į priekį 58 laipsnių kampu, o jei reikia patikrinti alyvos , aušinančio skysčio lygį, oro filtro užteršimą, užteks atidaryti priekinės apdailos groteles. Kabinos stiklai padengti specialia saulės spindulių poveikį mažinančia plėvele – tai itin aktualu tuose regionuose, kuriems ir skirtas „Constellation”, o kainuoja pigiau nei kondicionierius

Antra vertus, vilkiko kūrėjai tikrai daug dėmesio skyrė pasyviajam saugumui. Kabinos išlaikė virtualius ir natūrinius bandymus Vokietijos bei Brazilijos poligonuose su teigiamu įvertinimu. Gamintojas teigia, jog jos konstrukcija pasižymi dideliu sugebėjimu „sugerti” smūgio energiją bei aukštu vairuotojo apsaugos susidūrimo atveju lygiu. Kas svarbu, kabina turi efektyvią net bloguose keliuose pakabą su dviem spyruoklėmis ir dviem amortizatoriais užpakalyje ir elastingais šarnyrais priekyje. Panaudojus kabinos konstrukcijai naują jos suvirinimo technologiją bei jos paviršiaus padengimą, kokybiškas apdailos medžiagas, gamintojas ryžosi duoti naujai kabinai 6 metų garantiją nuo prarūdijimo nepriklausomai nuo ridos.

Pradėjęs naujų ir modernizuotų komercinių automobilių šeimynų serijinę gamybą, „Volkswagen do Brasil” padalinys „Commercial Vehicles” užsimojo tapti vienu komercinių automobilių rinkos Pietų pusrutulyje lyderiu. Tam yra visos prielaidos – nauji konkurencingi automobilių modeliai, specialiai sukurti šio pasaulio regiono sąlygoms, trys didelės gamyklos – Resendės mieste Brazilijoje, Puebla mieste Meksikoje ir Port_Elizabete Pietų Afrikoje. Pastaroji kol kas surenka tik važiuokles autobusams, tačiau jau artimiausiu metu joje prasidės sunkvežimių surinkimas. Ir tai ne viskas – „Volkswagen” aktyviai ieško vietos naujai komercinių automobilių gamyklai Artimuosiuose Rytuose. „Volkswagen Truck and Bus” prezidentas Roberto Kortesas, „mes sieksime pasiekti 35 % rinkos dalį tuose regionuose, kur dabar tiekiame sunkvežimius bei autobusus. Tuo tikslu padidinsime jų gamybą nuo 38 tūkstančių automobilių 2005 metais iki 50 tūkstančių 2007-siais”. Ką gi, su tokia gama, kuri siūloma jau dabar, tai pasiekiamas tikslas. Ir kas žino, ar neatsiras koks apsukrus verslininkas, kuris surizikuos pasiūlyti „didžiuosius folksvagenus” mūsų rinkai…

Nuotraukos – gamintojo.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *