TOYOTA Scion (LT)

,,TOYOTA MOTORS” EINA JAV KONCERNŲ KELIU

Liucijus Suslavičius

Japonijos automobilių koncernas ,,Toyota Motors” paskelbė pradedąs naujos markės lengvųjų automobilių gamybą. Visų pirma JAV rinkai skirti automobiliai ,,Scion”papildys koncernui priklausančių markių ,,Toyota”, ,,Daihatsu”, ,,Lexus” – sąrašą. Analogiška amerikiečių automobilių koncernų naudojamai kelių skirtingą įvaizdį turinčių markių strategija turėtų dar labiau padidinti ,,Toyota Motors” dalį milžiniškoje JAV rinkoje. Šį kartą japonų koncernas nusitaikė ne į turtingąją pirkėjų kategoriją, kaip tai yra su marke ,,Lexus”, o į naujovėms imlius jaunus pirkėjus. Kaip žinia, jaunimas nori išsiskirti. Bet išsiskirti ne prabanga – jai dažniausia nėra pinigų – , o originalumu. Štai tai ir tapo pretekstu įkurti markę ,,Scion”.

Pirmiesiems pirkėjams siūlomi du kompaktiški automobiliai -,,Scion xA” ir ,,Scion xB”. Kaip matome, jau pavadinimais jie išsiskiria iš kitų koncerno gaminamų modelių gamos. Dar labiau dėmesį patraukia automobilių išvaizda. ,,xA” yra maždaug Vw ,,Polo” dydžio – ilgis 3920 mm, tačiau kur kas erdvesnis viduje. Ir bagažinė gana talpi – 350 litrų. Priekinius ratus varo 1,5 litro darbo tūrio benzininis variklis, išvystantis 108 AG. Salono dizainas ir jo apipavidalinimo medžiagos – be priekaištų, tačiau įpratę prie kituose tokio tipo automobiliuose numatytų dėtuvių įvairioms smulkmenoms, modelyje ,,xA” jų pasiges. Tai ne dizainerių klaida, o sąmoningas pasirinkimas, nes ,,Scion xA”, jų nuomone – ne šeimyninis minivenas, o automobilis linksmai jaunimo kompanijai nuvažiuoti į kiną, į vakarėlį ar restoraną, o į tokias keliones bagažas neimamas.

Kelionėms skirtas antrasis modelis – ,,Scion xB”. ,,Laiptuotu” priekiu ir dėžutės formos kampuotu kėbulu lyg metąs iššūkį supratimui apie modernų XXI amžiaus automobilį, jis yra vos trim centimetrais ilgesnis, bet net vienuolika centimetrų aukštesnis (aukštis – 1640 mm). Tai leido sukurti itin erdvų saloną ir skirti bagažui net 640 litrų. Svarbiausias skirtumas – aukšta beveik kaip kėdėje prie stalo sėdėsena. O tai ne tik pagerina apžvelgiamumą, bet ir suteikia didesnio laisvumo pojūtį vairuotojui ir keleiviams. Šauniai sukonstruota prietaisų lenta, linksmų spalvų salono apmušimas sukuria gerą nuotaiką. Bet techniškai ,,Scion xB”, aišku, ne stebuklas. 108 AG variklis ir automatinė pavarų dėžė daro automobilį ne itin dinamišku, lyginant su kitais panašiais modeliais, jį bandę vokiečių žurnalistai turėjo pastabų nelabai tiksliam vairo mechanizmui, bet, gal būt, tai tėra ,,vaikiškos ligos”, kurias toks prityręs gamintojas kaip ,,Toyota”, netruks išgydyti. Galu gale, tai nėra brangūs automobiliai. ,,xA” kaina perskaičiavus iš dolerių – apie 11000 eurų, kampuotasis ,,xB” truputį brangesnis – 11700 eurų, o kai kainos tokios, pirkėjui teks tenkintis tuo, ką už ją gauni ir nenorėti nei ,,mersedeso” kokybės, nei BMW dinamikos…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *