“VOLKSWAGEN GOLF” – PASAULINIS BESTSELERIS
Jei paklausti automobilinikų bet kurioje pasaulio šalyje, koks lengvasis automobilis šiandien geriausiai žinomas pasaulyje, atsakymas greičiausia bus – “Volkswagen Golf”. Nieko nuostabaus, nuo gamybos pradžios 1974 metų gegužės mėnesį iki dabar pasaulyje parduota per 23 milijonus šių automobilių. Šiandien gaminama jau penktoji šio nepaprastai populiaraus automobilio karta. Per tą laiką “golfas” palaipsniui “išaugo” – padidėjo ir pasunkėjo. Jo variklio galia nuo 70 AG pirmajame kukliai atrodančiame “golfuke” išaugo iki 241 AG modifikacijoje “Golf R32”, padidėjo kėbulo variantų gama. Deja, išaugo ir kaina – bazinėje komplektacijoje “Golf I” šiandieninėmis kainomis atseitų vos 4496 eurus, na o “Golf V” be 15220 eurų nepaimsi…
Tačiau svarbiausia yra ne šio automobilio masiškumas, o tai, kad savo pasirodymu jis paveikė tiek konstruktorių, tiek vairuotojų mastymą, paskatino atsirasti naują lengvųjų automobilių klasę – kompaktiškus ir praktiškus chečbekus su priekyje skersai įrengtu varikliu, varančiu priekinius ratus. Per nepilną dešimtmetį būtent tokio dydžio ir tokios komponuotės automobiliai ėmė vyrauti daugelyje pasaulio šalių, išskyrus tik Šiaurės Ameriką. Iki šiandien “VW Golf” lieka tuo idealu, kurį pranokti siekia daugelis gamintojų. Tačiau “Golf” ir toliau lieka savo klasės, beje, vis dažniau vadinamos tiesiog “golf klase”, lyderiu automobilių rinkoje.
Aišku, populiariausias “Golf” yra savo gimtinėje Vokietijoje, kur jau 29 metai iš eilės užima pirmą vietą pirmą kartą registruojamų naujų automobilių sąraše. Tačiau ir daugelyje kitų pasaulio šalių būtent modelio “Golf” dėka koncernas “Volkswagen” yra automobilių parko lyderiu. Pavyzdžiui, kad ir Lietuvoje, kur automobiliai su VW ženklu jau devinti metai įrašomi automobilių, važinėjančių šalies keliais, markių sąrašo pirmojoje eilutėje.
Parengė L.Suslavičius